Optymalizacja zdjęć pod SEO — od czego zacząć?

Optymalizacja SEO to jeden z najważniejszych kwestii, jeśli chodzi o pozycjonowanie Twojego sklepu. W kontekście SEO, bardzo dużo uwagi poświęca się samej treści oraz strukturze linków, zapominając o grafice. Tymczasem, dobre SEO zdjęć, wspiera pozycjonowanie sklepu internetowego. Zastanawiasz się, na czym polega optymalizacja plików graficznych? Odpowiedź znajdziesz w dzisiejszym artykule.

SEO Image pozycjonowanie obrazków poradnik

SEO a pozycjonowanie — różnica

Bardzo często pozycjonowanie jest używane zamiennie ze skrótem SEO. Prawda jest taka, że nie są to pojęcia tożsame. SEO jest częścią pozycjonowania, natomiast samo pozycjonowanie jest szerszym pojęciem. Najogólniej można powiedzieć, że SEO dotyczy działań na stronie internetowej, a pozycjonowanie wykracza poza witrynę (np. obejmuje również link building, czyli pozyskiwanie linków kierujących na Twoją stronę). Jaka jest zależność pomiędzy pozycjonowaniem a SEO? Optymalizacja strony pod kątem SEO to pierwszy krok w procesie skutecznego pozycjonowania sklepu internetowego na PrestaShop oraz każdej innej witryny.

SEO Image — dlaczego jest takie ważne

Pamiętaj, że roboty Google nie widzą grafiki na stronach internetowych. Właściwa optymalizacja obrazków, pomaga zrozumieć im, co znajduje się w Twoim sklepie internetowym. A to z kolei, wpływa na prawidłowe zaindeksowanie strony i jej późniejszą pozycję. Co więce — dobrze zoptymalizowane zdjęcia pozwolą Ci uzyskać wysoką pozycję w wyszukiwarce Google Grafika. Jest to szczególnie istotne w branżach, w których wygląd produktu ma wpływa na decyzję o zakupie. Idealnym tego przykładem jest branża odzieżowa.

Optymalizacja zdjęć na stronę – praktyczne wskazówki

Umieszczaj unikalne zdjęcia wysokiej jakości

Wszystko, co unikalne jest punktowane przez Google. Ponadto, własne zdjęcia pomogą Ci lepiej zaprezentować produkt, np. w naturalnym otoczeniu i we właściwym kontekście. Zastanów się, w którą reklamę produktu kliknie klient, jeśli zobaczy pięć identycznych zdjęć i jedno, które się wyróżnia? No właśnie. 😉 Koniecznie zadbaj o wysoką jakość zdjęć. Innych po prostu nie warto publikować.

Zmniejsz maksymalnie ich wagę

Jeśli chodzi o typ pliku — najpopularniejszy dla zdjęć produktowych to JPG, PNG l oraz GIF. Ten ostatni bedzie dobrym rozwiązaniem przy prostych grafikach. Najważniejszą kwestią jest jednak ich skompresowanie do optymalnego rozmiaru. Rozmiar elementów wpływa na czas ładowania się strony, a ta z kolei na konwersję. Ciężkie grafik powodują, że e-sklep będzie ładował się wolno.

Uzupełnij tytuł obrazka oraz atrybut alt

Unikaj liczbowych opisów zdjęć, np. 01.jpg. Zadbaj o to, aby zarówno tytuł, jak i atrybut alt (opis alternatywny) zawierały frazę kluczową. Uzupełnienie atrybutu alt jest bardzo ważne, jeśli chodzi o SEO Image i pozycjonowanie obrazków. Jak już wspominaliśmy — jest to informacja dla robotów Google, co znajduje się na obrazku. Podsumujmy — idealnie uzupełniony atrybut alt:

  • powinien zawierać frazę kluczową,
  • musi tłumaczyć, co znajduje się na obrazku,
  • może być rozwinięciem tytułu obrazka
  • jeśli znajduje się na stronie produktowej, powinien być powiązany tematycznie z opisem produktu.

Pozycjonowanie obrazków — podsumowanie

Pamiętaj,że optymalizacja zdjęć produktowych pod SEO to ważny aspekt pozycjonowania, Działań tych nie należy odkładać na później. Sklep internetowy, który od początku uwzględnia wymagania Google, może bowiem od razu zacząć drogę na szczyt wyników wyszukiwania.

__________________

 Chcesz wprowadzić nowe funkcje w swoim sklepie na PrestaShop? Zauważyłeś, że w Twoim sklepie pojawiły się błędy? Skorzystaj z naszego wsparcia technicznego.

Poczytaj też