Usługa
„Coraz Lepszy Sklep”

W Jash Technologie wychodzimy z założenia, że budowa sklepu internetowego to nie projekt, ale proces. Niekończący się proces udoskonaleń, poprawek, dostosowań i eksperymentów, który ma na celu zwiększenie sprzedaży, przyciągnięcie nowych klientów i poprawę konwersji. Specjalnie z myślą o inwestorach patrzących na swoje sklepy tak samo jak my, opracowaliśmy usługę, którą nazwaliśmy „Coraz Lepszy Sklep”. Jest to program ciągłego rozwoju sklepu poprzez cykliczną analizę takich elementów, jak zachowania klientów, czas ładowania strony, konkurencyjne sklepy czy KPI. Analiza sklepu odbywa się w ustalonych z góry, najczęściej 6-miesięcznych, odstępach czasu i jej rezultatem jest raport w postaci podsumowania i propozycji ulepszenia sklepu. Na podstawie raportu inwestor decyduje czy i jakie ulepszenia mamy wdrożyć, może on również zlecić wykonanie własnych prac rozwojowych, które wymyślił.

Dlaczego proponujemy rozwiązanie oparte na cyklicznym wdrażaniu ulepszeń, zamiast pozostawać do dyspozycji inwestora na wypadek, gdyby chciał wdrożyć kolejne rozwiązanie. Jest kilka powodów, dla których takie rozwiązanie uważamy za lepsze.

Dokładna analiza przedwdrożeniowa. Zanim zlecimy prace programistyczne, powinniśmy zebrać jak najwięcej informacji na temat obecnej sytuacji sklepu, żeby dowiedzieć się, jakie efekty powinno wywołać dane rozwiązanie i czemu służyć. Taka analiza zabiera czas, więc nie ma sensu jej przeprowadzać przy każdym module, który chcemy zainstalować. Jeśli zaplanujemy prace w sposób cykliczny, to mamy pewność, że analiza przed uruchomieniem zmian daje nam informację, jaki jest punkt wyjścia i pozwala na dokładniejsze określenie efektów ewolucji sklepu internetowego.

Perspektywa. Pomysły pojawiają się codziennie, ale nie ukrywajmy, nie zawsze są dobre. Wyznaczenie sobie sześciomiesięcznej perspektywy wdrożenia daje inwestorowi możliwość spojrzenia na swoją wizję z perspektywy czasu i jej ulepszenie, lub czasem nawet odrzucenie.

Czas wdrożenia. Na pewno każdy inwestor spotkał się z sytuacją, kiedy wykonawca po otrzymaniu zlecenia dopiero po kilku tygodniach (lub nawet miesiącach) przystępował do pracy. Wynika to z prostego faktu, że firmy zajmujące się wdrożeniami i rozwojem sklepów internetowych mają bieżące zlecenia, które często uniemożliwiają natychmiastowe przystąpienie do pracy. Moce przerobowe nie są z gumy i dodatkowe zlecenia muszą znaleźć miejsce w grafiku. Oczywiście, każda szanująca się firma IT ma rezerwę czasową przewidzianą na tego typu przypadki, ale wystarczy kilka równoległych zleceń i tworzą się zatory uniemożliwiające sprawne wdrożenie danego rozwiązania. Równolegle prace programistów trzeba zgrać z dyspozycyjnością zespołu odpowiedzialnego za rozwój sklepu po stronie inwestora. Zaplanowanie zmian w trybie cyklicznym pozwala na przeznaczenie w grafiku czasu na prace deweloperskie, przez co nowe rozwiązania są wprowadzanie w sprawny sposób.

Koszt prac. Jeśli mamy do czynienia z działającym sklepem internetowym, prace programistyczne zawsze składają się z dwóch elementów – wdrożenia zmiany i przetestowania, w jaki sposób wpływa ona na inne elementy działającego sklepu. Taka analiza jest niezbędna, ponieważ zmiana oprogramowania w jednym miejscu może wywołać nieprawidłowe działanie funkcji w zupełnie innym miejscu. Często drobne niedociągnięcia potrafią znacząco wpłynąć na konwersję. Jeśli decydujemy się na wiele drobnych zmian na przestrzeni kilku miesięcy, musimy ponieść koszt testów za każdym wdrożeniem. Zaplanowanie kompleksowego wprowadzenia zmian do sklepu zapewnia nam oszczędność na poziomie testowania aplikacji.

Trafniejsze decyzje. Jeśli inwestor decyduje się na wdrożenie kompleksowych zmian po dogłębnej analizie swojego sklepu, zwiększa prawdopodobieństwo, że zmiany będą trafione. „Coraz lepszy sklep” zakłada, że raz na jakiś czas spotykamy się z inwestorem i dzielimy się z nim naszą wiedzą i doświadczeniami. My również uczymy się bez przerwy, poznajemy świat e-commerce i na bieżąco śledzimy trendy rozwijające się w tej branży – możemy być bardzo pomocni przy podjęciu decyzji, jakie rozwiązania warto wdrożyć, a jakie nie.

Warto zaplanować sobie nie tylko stworzenie sklepu, ale także jego stopniowy rozwój, dlatego zapraszamy do kontaktu. Jeśli jednak potrzebujecie ulepszenia swojego sklepu natychmiast i macie konkretny zakres prac, zachęcamy do zapoznania się z ofertą wsparcia technicznego.