Opinie o produktach w sklepie internetowym – jak je pozyskać i dlaczego warto

Przypomnij sobie, co robisz zanim zdecydujesz się na zakup danego produktu. Bardzo często sprawdzasz opinię na jego temat w sieci lub w mediach społecznościowych. Tak samo postępują użytkownicy, którzy zastanawiają się nad zakupami w Twoim sklepie. Co możesz zrobić, aby ułatwić im decyzję? 

Opinie klientów w sklepie internetowym moduły PrestaShop

 

Opinie klientów w sklepie internetowym – dlaczego są ważne

Opinie o produkcie i szerzej – o Twoim sklepie internetowym – to aspekt, o który powinieneś zadbać. Opinie osób, które kupiły już coś w Twoim sklepie są o wiele cenniejsze dla Twojego potencjalnego klienta niż najlepsze, najbardziej szczegółowe opisy produktów. Mawia się, że papier przyjmie wszystko. Tak samo jest ze stroną internetową, na której przedstawiasz swoje produkty w samych superlatywach. Opinia innego użytkownika wydaje się w tym przypadku bardziej wiarygodna, ponieważ stanowi swego rodzaju dowód spełnionej obietnicy. Dzięki pozytywnym opiniom klientów rośnie Twoja wiarygodność, a wraz z nią przybywa nowych  klientów.

Skuteczna opinia o produkcie 

Dobrze gdy opinia jest opatrzona zdjęciem albo zawiera dane, które pozwalają zweryfikować jej prawdziwość. Najbardziej wartościowe opinie o produkcie, to te, które odpowiadają na pytania i obiekcje Twojego potencjalnego klienta. Oto kilka pytań, które mogą pojawić się u klienta sklepu odzieżowego:

  • czy produkt, który zamówię będzie taki sam jak na zdjęciu
  • jaki jest właściwie jego kolor i rozmiar 
  • czy mogę go łatwo czyścić (prać)
  • jak (szybko) go otrzymam
  • czy materiał jest dobrej jakości
  • czy brać swój rozmiar, czy lepiej mniejszy/ większy

Dobra opinia powinna być dla osoby kupującej drogowskazem, powinna rozwiać jej wątpliwości i ostatecznie – przekonać do zakupu. Innym przykładem wartościowej opinii jest taka, która pokazuje, co zyskał klient, jak zmieniło się jego życie dzięki temu, że kupił Twój produkt. Jest to sytuacja, którą możemy nazwać historią “od zera do bohatera”. Twój klient ma problem. szuka rozwiązania, lecz wszystkie wydają się niewystarczający. Dopiero Twój produkt okazuje się skuteczny, a Twój klient zyskuje, np. spokój, poczucie bezpieczeństwa, więcej czasu, itd. 

Opinie klientów – jak je pozyskać

Niestety, prawda jest taka, że zadowoleni klienci bardzo rzadko wykazują inicjatywę i dzielą się sami opinią. Bardziej aktywni są zazwyczaj klienci niezadowoleni. Jak zaktywować tę grupę, na której Ci zależy? Zaproponuj bonus dla osób, które podzielą się swoją opinią, np. w postaci darmowej dostawy lub rabatu na kolejne zakupy. Poinformuj o tym drogą mailową, a także dołączając taką informację, np. w postaci ulotki do samego produktu. Jeśli działasz w branży beauty, możesz zachęcić swoje klientki do testowania produktów i dzielenia się recenzjami w sieci. Dzięki temu budujesz społeczność wokół swojej marki, a zadowoleni klienci stają się jej ambasadorami. 

Opinie klientów – gdzie powinny się znaleźć

Najlepszym rozwiązaniem są opinie na stronie produktu. Pozwól klientom na ocenę w systemie gwiazdkowym oraz taką z możliwością komentarza. Możesz podzielić ocenę, na konkretne aspekty, np. czas dostawy, zgodność produktu z opisem, itd. Pamiętaj jednak, że coraz więcej konsumentów najpierw styka się z Twoją marką w mediach społecznościowych. Zachęcaj swoich klientów do wystawiania opinii również na Twoim fanpage’u. A także już na poziomie wyników wyszukiwania (opinie Google). Jednym słowem – zadbaj o to, aby klienci nie musieli szukać daleko opinii o produktach. Inaczej wyjdą z Twojego sklepu i mogą już do niego nie wrócić.

Opinie klientów – jaki moduł PrestaShop wybrać

Największą popularnością wśród tego typu modułów cieszy się Customer Ratings and Reviews Pro + Google Rich Snippet. Choć nie należy do najtańszych (99,99 euro) daje wiele możliwości, jeśli chodzi o sekcję “opinię klientów”. Po pierwsze, oprócz oceny poszczególnych produktów, umożliwia także dodanie opinii na temat samego sklepu internetowego. Przydatną funkcją jest również możliwość pokazania uśrednionej oceny już na poziomie wyników wyszukiwania. Takie rozwiązanie może zwiększyć liczbę wizyt w Twoim sklepie, a także wpłynąć na konwersję. Moduł ten wspiera także pozyskiwanie opinii, dzięki zniżkom dla recenzujących oraz automatycznemu systemowi, wysyłającemu e-maile z prośbą o podzielenie się opinią po zakupie.

__________________

 Chcesz wprowadzić nowe funkcje w swoim sklepie na PrestaShop? Zauważyłeś, że w Twoim sklepie pojawiły się błędy? Skorzystaj z naszego wsparcia technicznego.

 

 

Poczytaj też