Jak rozkręcić sklep na PrestaShop od zera w 6 krokach?

Jesteś świeżo upieczonym właścicielem sklepu na PrestaShop? Zastanawiasz się, na co przeznaczyć budżet marketingowy w pierwszej kolejności, aby natychmiast się zwrócił?  A w co co zainwestować już teraz, aby zebrać owoce za jakiś czas? Odpowiedź w dzisiejszym artykule

032

Jak rozkręcić sklep na PrestaShop — sprzedaż od zaraz

Kampania Google Ads

Nowa strona internetowa  nie jest widoczna w wyszukiwarce, a przynajmniej nie w takim stopniu, żeby wygenerować duży ruch. Dzięki kampanii Google Ads możesz poradzić sobie z tym problemem, wykorzystując reklamy typu Google Shopping oraz reklamy dynamiczne. Więcej na temat Google Ads dla e-commerce możesz dowiedzieć się tutaj. Dlaczego warto zainwestować w Google Ads na samym początku? Odpowiedź jest prosta. Twój sklep internetowy pojawia się w wynikach wyszukiwania, kiedy potencjalny klient będzie  szukał produktów, które możesz mu zaoferować. Jeśli znajdziesz dobrego specjalistę, inwestycja w Google Ads na pewno Ci się zwróci. Twój sklep zacznie żyć, a Ty — zarabiać.

Facebook Ads

Celowo wspominamy o reklamie na Facebooku, a nie tylko o prowadzeniu fanpage’a sklepu internetowego. Dlaczego? Strona na Facebooku bez działań reklamowych nie przyniesie Ci sprzedaży. Kluczowe jest tutaj stworzenie kampanii reklamowej sklepu.Jak znaleźć dobrego specjalistę od Facebook Ads? Po pierwsze, taka osoba najpierw zajmie się kwestiami technicznymi. Poprosi o wgranie Pixela FB. To fragment kodu na stronie Twojego sklepu, który zbiera dane na temat ruchu, a wzbogacony o tzw. zdarzenia niestandardowe, pozwala zmierzyć skuteczność prowadzonych działań i zwrot z inwestycji. Co więcej, jeśli Pixel jest dobrze skonfigurowany, w przyszłości będziesz mógł dotrzeć do osób, które porzuciły koszyk lub oglądały konkretne produkty. Reklama na Facebooka to nie jest przycisk “promuj post”. Portal ten oferuje kampanie stworzone z myślą o e-commerce. Najpopularniejszą są tzw. reklamy z katalogu. W dużym skrócie — to rodzaj kampanii, która bazuje na Twoim pliku produktowym. Dzięki temu możliwe jest wyświetlanie  produktów z Twojego sklepu, a po kliknięciu w reklamę użytkownik jest przenoszony na stronę e-sklepu (na kartę produktu lub kategorii).  Jak wygenerować plik produktowy ze sklepu na PrestaShop, możesz zobaczyć tutaj. Facebook Ads daje ogromne możliwości sprzedażowe. Dzięki odpowiedniemu targetowaniu (wyborze odbiorców) możesz dotrzeć do ściśle określonej grupy odbiorców, np. rodziców małych dzieci, osób, które często podróżują, fanów konkretnych marek itd. Na Facebooku są Twoi klienci. Dzięki reklamom możesz do nich dotrzeć.

Jak rozkręcić sklep internetowej — co dalej

Kiedy Twój sklep internetowy zacznie sprzedawać, przejdź do kolejnych działań.

Remarketing

Odpowiedni ruch na stronie pozwoli Ci rozpocząć działania remarketingowe. Co to takiego? Retargeting pozwoli Ci dotrzeć do użytkowników, którzy byli na Twojej stronie, ale nic nie kupili, np. dodali produkt do koszyka, ale nie dokończyli transakcji lub oglądali konkretne produkty, ale opuścili stronę. Szansę na dotarcie do takich osób daje zarówno Google Ads, jak i Facebook Ads.

Niestandardowe działania reklamowe

Kiedy Twój sklep internetowy będzie już prężnie działał, dzięki reklamie na Facebooku możesz:

  • dotrzeć do osób, które są podobne do Twoich klientów,
  •  skierować reklamę do osób podobnych do fanów Twojej strony na Facebooku,
  •  zbudować bazę użytkowników newslettera,
  •  dotrzeć do osób, które kiedyś, coś już kupiły w Twoim sklepie oraz do ich znajomych.

To oczywiście tylko kilka przykładów zastosowania  Facebook Ads w sklepie internetowym.

Pozycjonowanie strony

Na efekty pozycjonowanie sklepu internetowego będziesz musiał trochę poczekać. Ile? To zależy od konkurencji, branży i przyjętej strategii . O pozycjonowaniu pomyśl, dopiero wtedy, kiedy już zaczniesz zarabiać, ale w SEO (optymalizację strony, zgodną z wymaganiami wyszukiwarki), zainwestuj już na etapie tworzenia sklepu (jego struktury).  Innymi słowy,  poproś socjalistę SEO o przygotowanie zaleceń optymalizacyjnych. Dzięki temu, kiedy już zdecydujesz się na pozycjonowanie sklepu, nie będziesz musiał wprowadzać istotnych zmian w witrynie internetowej.

Współpraca z influencerami

Pomyśl również o współpracy z influencerami. Kto to taki? Blogerzy, youtuberzy, instagramerki. Oczywiście ich odbiorcy powinny być osoby, które z dużym prawdopodobieństwem mogą stać się Twoimi klientami. Influencer marketing możesz wdrożyć również na samym początku, ale miej na uwadze, że takie działania mają raczej charakter wizerunkowy i tylko w niektórych przypadkach kończą się natychmiastową sprzedażą.

Jak rozkręcić sklep internetowy — podsumowanie

Jeśli planujesz założyć sklep internetowy, odpowiednio podziel budżet, zaplanuj wszystkie wydatki. Stworzenie sklepu internetowego to dopiero początek, bez inwestycji w działania marketingowe, nawet najlepsza platforma e-commerce, nie zacznie sprzedawać. Pamiętaj również o tym, aby mierzyć skuteczność prowadzonych działań. Wykorzystaj do tego Google Analytics i dedykowany raport e-commerce, a także Hotjar, dzięki któremu zobaczysz, jak użytkownicy poruszają się po Twoim sklepie internetowym.

    Zapisz się do naszej Poradni PrestaShop

    Co tydzień dawka solidnej wiedzy o marketingu, e-commerce i PrestaShop.

     

    Poczytaj też