Google Ads dla sklepu internetowego — który typ kampanii wybrać?

System reklamowy Google jest wykorzystywany przez firmy z różnych branż. A co Google Ads proponuje właścicielom sklepów internetowych? Oto krótki przegląd formatów reklamowych w e-commerce.

Google Ads dla sklepu internetowego poradnik

Google Ads dla e-sklepu

Prawda jest taka, że kampanie Google Ads dla sklepu internetowego są w dużym stopniu zautomatyzowane i bazują na zawartości samej strony internetowej. Co w tym przypadku jest zaletą. Przyjrzyjmy się tym najpopularniejszym.

Google Shopping, czyli kampania produktowa

Kampania produktowa Google Ads to rodzaj promocji w sieci wyszukiwania. Jak to działa? Kiedy użytkownik wpisze w wyszukiwarkę, nazwę jakiegoś produktu, który sprzedajesz w swoim sklepie internetowym, jego zdjęcie i dodatkowe informacje, takie jak np. cena, wyświetlą się po prawej stronie wyników wyszukiwania. Po kliknięciu w taki link, potencjalny klient zostanie przekierowany na stronę z produktem w Twoim sklepie. Żeby jednak  tak się stało, najpierw musisz połączyć konto Google Ads z Google Merchant Center, a następnie wyeksportować i dodać plik z produktami (tutaj znajdziesz link do modułów PrestaShop, które pozwalają na eksport oraz import produktów) Uwaga! Google obsługuje pliki produktowe w formacie txt lub xml. W takim pliku każdy produkt jest opisywany przy pomocy atrybutów. Część danych jest obowiązkowa (np. identyfikator, opis, tytuł, cena), a część opcjonalna (np. cena promocyjna). Pamiętaj, że dzięki tym atrybutom, potencjalny klient zobaczy konkretne informacje o produkcie, już z poziomu wyników wyszukiwania, co może zachęcić go do kliknięcia. Pełną listę atrybutów znajdziesz pod tym linkiemUwaga! Jeśli planujesz uruchomić kampanię Google Shopping, pamiętaj, aby czymś się wyróżnić. Może to być autorskie zdjęcie produktu, promocja itd. Jak myślisz, w które zdjęcie kliknie użytkownik, jeśli zobaczy dwa identyczne i jedno zupełnie inne? No właśnie.

DSADynamic Search Ads, czyli reklama dynamiczna

Kampania dynamiczna jest prosta, szybka i tania, a przede wszystkim skuteczna. Dlaczego? W takiej kampanii Google wyświetla reklamę na podstawie zawartości Twojego sklepu. Innymi słowy, reklama tekstowa  jest dopasowywana automatycznie do zapytania użytkownika, na podstawie treści Twojej strony internetowej. Taka reklama może zatem odsyłać do konkretnej strony produktowej lub całej kategorii. Co więcej, kampania jest aktualizowana na bieżąco, jeśli np. zabraknie jakiegoś produktu w sklepie internetowym albo gdy pojawi się nowy. Jedyne co musisz zrobić, to stworzyć uniwersalny tekst reklamy taki, który będzie pasował do każdego zapytania. Dodatkowo, żeby Google mógł prawidłowo odczytać zawartość witryny, kluczowe jest uzupełnienia tagów, takich jak tytuł strony, nagłówki (H1, H2) i treści.  Przed uruchomieniem kampanii, warto sprawdzić również, ile podstron e-sklepu zostało zindeksowanych, czyli dodanych do wyników wyszukiwania Google’a.

Remarketing dynamiczny

Remarketing dynamiczny polega na tym, że użytkownikom wyświetlają się dokładnie te produkty z Twojego e-sklepu, które oglądali, np. kiedy przeglądają inne strony internetowe. To doskonały sposób, aby odzyskać porzucone koszyki. Żeby wdrożyć remarketing dynamiczny, należy dodać na stronę kod remarketingowy, a jeśli już jest — wystarczy dodać do niego parametry niestandardowe. O tym, jak to zrobić, możesz przeczytać tutaj.

Google Ads dla sklepu internetowego —  którą kampanię wybrać

Powyżej, omówiliśmy krótko rekomendowane przez nas kampanie Google Ads dla e-commerce. Dlaczego nie pojawiła się wśród nich reklama tekstowa w sieci wyszukiwania (link sponsorowany)? Ponieważ jest to kampania, która wymaga ciągłej optymalizacji. Począwszy od wyboru najtrafniejszych fraz kluczowych i podstron, na etapie tworzenia reklamy, przez  dodawanie wykluczeń (fraz, na które reklama nie ma się wyświetlać), na optymalizacji budżetu kończąc. Jak widać  uruchomienie i optymalizacja reklamy tekstowej, może pochłonąć wiele czasu, a jeśli dopiero zaczynasz promocję w Google Ads, także pieniędzy. Dlaczego? Jeśli wybierzesz nieodpowiednie słowa kluczowe, na które reklama ma się wyświetlać, np. zbyt ogólne, konkurencyjne, drogie, możesz „przepalić” budżet, a inwestycja w Google Ads się nie zwróci.  

    Zapisz się do naszej Poradni PrestaShop

    Co tydzień dawka solidnej wiedzy o marketingu, e-commerce i PrestaShop.

    Poczytaj też