Jak przygotować sklep internetowy na Black Friday? – 5 praktycznych wskazówek

już za chwilę, czyli 29 listopada, przypada Black Friday. Czarny Piątek to szczególny dzień, ponieważ rozpoczyna wielkie przedświąteczne, zakupowe szaleństwo. Czy Twój sklep internetowy jest na nie  gotowy? Jeśli nie, skorzystaj z naszego poradnika. Oto kilka prostych wskazówek, dzięki którym przygotujesz swój e-sklep na PrestaShop pod sprzedaż w tym gorącym okresie.

Jak przygotować sklep internetowy na Black Friday poradnik

Black Friday — jak przygotować e-sklep na Czarny Piątek

Black Friday, który zawsze przypada w ostatni piątek listopada to dopiero początek, jeśli chodzi o możliwości zwiększenia sprzedaży w okresie przedświątecznym. Zaraz po Czarnym Piątku obchodzimy bowiem Cyber Monday (2 grudnia), zarezerwowany dla produktów cyfrowych, a także  Mikołajki oraz  Dzień Darmowej Dostawy (10 grudnia).  Oto kilka praktycznych wskazówek, które pozwolą Ci wykorzystać potencjał sprzedażowy tego okresu.

Wykorzystaj frazy sezonowe w Google Ads

Black Week to czas, w którym konsumenci szukają okazji. Daj się znaleźć. Wykorzystaj frazy sezonowe, czyli np. Black Friday+nazwa produktu. Te słowa kluczowe mogą okazać się droższe, ponieważ inni reklamodawcy, również będą walczyć o klienta, ale jeśli wyróżnisz się na tle konkurencji, ta inwestycja się zwróci.

Nie bój się dużych rabatów

Oferuj duże rabaty. Sięgające nawet 70%, ale rób to sprytnie, tzn. tylko na wybrane produkty. A jeszcze lepiej, na zestawy produktów. Koniecznie przeanalizuj wcześniej, które produkty sprzedają się najlepiej, a które trochę gorzej i połącz je w pary. Dodatkowo, ustal  ograniczenie ilościowe i czasowe takiej promocji.

Zwiększ budżet na reklamę

W okresie przedświątecznym można zaobserwować, że stawki za kliknięcie, czy inną aktywność, drastycznie rosną. Dotyczy to zarówno reklamy w wynikach wyszukiwania (Google Ads), jak również promocji na Facebooku. Przygotuj się więc na to, że wydasz więcej, ale zrób wszystko, aby to Ci się opłaciło. Przygotuj ofertę, której nikt się nie oprze. Zaproponuj coś, czego konsument nie znajdzie u konkurencji. Spróbuj odzyskać ostatnie porzucone koszyki i niezdecydowanych klientów. Spraw niespodziankę osobom aktywnym na fanpage’u lub subskrybentom newslettera. Przygotuj coś wyjątkowego tylko dla nich.

Stwórz dedykowane podstrony

Stwórz dedykowane banery, slidery, które będą kierowały do sezonowych podstron. Niech Twoi klienci znajdą tam produkty w wyjątkowych cenach, zestawy prezentowe. Przygotuj swój sklep internetowy tak, jak Amerykanie ozdabiają swój dom na Boże Narodzenie.

Sprawdź czas ładowania się strony

Nie zapomnij sprawdzić, czy Twoja strona podoła zwiększonej liczbie użytkowników i czy nie będzie się wolno ładować. Żeby Twój potencjalny klient mógł zapoznać się z ofertą, a następnie szybko i wygodnie, zrobić zakupy, serwer musi działać bez zarzutu. Upewnij się również, jak strona wygląda i działa na urządzeniach mobilnych, ponieważ coraz więcej osób finalizuje zakup właśnie na swoich telefonach.

    Zapisz się do naszej Poradni PrestaShop

    Co tydzień dawka solidnej wiedzy o marketingu, e-commerce i PrestaShop.

    Black Friday —  który moduł PrestaShop wybrać

    Zastanawiasz się, który moduł PrestaShop będzie najlepszy na Black Friday? 

    Polecamy moduł tryb Czarnego Piątku. Pozwala on  m.in.

    • włączyć i wyłączyć stronę z promocją,
    • wybrać kategorię sprzedaży,
    • wyświetlić lub ukryć starą cenę, 
    • dodać naklejki na produkty,
    • wyświetlić produkty, które są w sprzedaży,
    • wybrać produktów w sprzedaży,
    • ustawić niestandardowego obrazu tła,
    • wyświetlić lub ukryć przycisk”kup” dla każdego produktu,
    • dodać niestandardowego bloku HTML.

    Moduł ten jest kompatybilny z V1.6.0.4 – V1.7.6.2.

    __________________

    Przygotuj swój sklep internetowy PrestaShop na najbardziej gorący okres w e-commerce. Nie zawiedź swoich klientów. Skontaktuj się z nami i przyspiesz swoją stronę.

     

     

    Poczytaj też