SEO w sklepie internetowym – 5 najczęstszych błędów

Optymalizacja sklepu internetowego pod wyszukiwarki, czyli SEO to pierwszy krok do skutecznego pozycjonowania strony w wynikach wyszukiwania. Niestety, brak odpowiednich działań na etapie tworzenia strony, może utrudnić ten proces. Jakie są najpopularniejsze błędy SEO w sklepie internetowym? Odpowiedź w dzisiejszym artykule.

SEO w sklepie internetowym częste błędy

Kopiowanie opisów produktów od producenta lub ich brak

Opublikowanie opisów produktów od producenta, w większości przypadków, prowadzi do duplikacji treści, tzw. duplicate content. To zjawisko polegające na tym, że roboty Google odnajdują na co najmniej dwóch stronach identyczną treść. A to oznacza, że administrator jednej z nich po prostu skopiował tekst z innej strony. W takich sytuacjach Google, próbuje ustalić, na której ze stron, content pojawił się po raz pierwszy. Niestety, najczęściej jest to witryna producenta. A co za tym idzie, sklep internetowy zostanie uznany za stronę, na której pojawiły się skopiowane treści. Karą za duplicate content jest spadek pozycji strony internetowej i ograniczenie jej widoczności w wynikach wyszukiwania. Właśnie dlatego tak ważne jest dodawanie unikalnych opisów produktów. Kolejnym problem jest ich brak. Takie podejście to zmarnowanie potencjału SEO danej podstrony. 

Brak atrybutu alt elementów graficznych na stronie e-sklepu

Atrybut alt, czyli tzw. opis alternatywny, pozwala zrozumieć robotom Google’a co znajduje się na obrazku. Bez uzupełnienia tego atrybutu, roboty sieciowe błędnie zindeksują stronę, ponieważ obrazki i zdjęcia będą dla nich niewidoczne. To tak, jak gdyby w Twoim sklepie internetowym w ogóle nie było zdjęć. Nie zostaną one bowiem zindeksowane i nie pojawią się, np. w graficznych wynikach wyszukiwania. 

Brak właściwego doboru fraz kluczowych 

Czy wiesz, na jakie słowa kluczowe pozycjonowany jest Twój sklep internetowy? Które z nich są dla Ciebie najbardziej opłacalne? Wybór fraz kluczowych to bowiem jeden z najważniejszych aspektów, chodzi o SEO i pozycjonowanie. Bez przemyślanej strategii, może dojść do sytuacji, w której kilka podstron Twojego sklepu konkuruje ze sobą o pozycję na tę samą frazę kluczową. Jest to tzw. kanibalizacja słów kluczowych. O idealnej sytuacji możemy mówić wtedy, kiedy jedna podstrona pozycjonowana jest na jedną frazę kluczową. W przypadku strony głównej fraza powinna dotyczyć asortymentu sklepu, np. sklep internetowy ze zdrową żywnością. Frazy kluczowe dla kategorii powinny być związane z ich zawartością, a słowa kluczowe stron produktowych, określać konkretny produkt. 

Zaniedbanie wersji responsywnej strony internetowej

Zakupy na urządzeniach mobilnych, z roku na rok stają się coraz bardziej popularne, nic dziwnego, że dla Google’a ten aspekt jest szalenie istotny. Dziś prawie każda strona ma swój mobilny odpowiednik. Niestety, właściciele sklepów internetowych zapominają, że klienci nie tylko przeglądają asortyment na telefonie, ale również finalizują transakcję na urządzeniach mobilnych. Z tych powodów, zamówienie oraz płatność powinny być równie szybkie i proste, co na desktopie. 

Brak przekierowania 301

Problem ten pojawia się najczęściej, w kontekście certyfikatu SSL, kiedy dochodzi do zmiany adresu z http na https. Dla Google’a są to bowiem osobne witryny. Oznacza to, że bez przekierowania 301, jedna ze stron www zostanie uznany za, wspomniany już, duplicate content. Właśnie dlatego tak ważna jest zaktualizowanie mapy strony, zmiana adresów wszystkich podstron, a także adresów URL grafik i zdjęć. Co więcej, należy pamiętać o również o ustawieniu adresu kanonicznego sklepu internetowego. Jest to metatag w kodzie strony, rodzaj informacji dla robotów indeksujących, który adres URL jest oryginalny. Adres kanoniczny można ustawić bez zaglądania do kodu strony, dzięki Google Search Console

    Zapisz się do naszej Poradni PrestaShop

    Co tydzień dawka solidnej wiedzy o marketingu, e-commerce i PrestaShop.

     

     

     

    Poczytaj też