Duplicate content w e-sklepie — 4 sytuacje, na które musisz uważać

Duplicate content to problem wielu rozbudowanych serwisów. Niestety, ich właściciele bardzo często nie zdają sobie z tego sprawy. A jak jest w Twoim przypadku?   W dzisiejszym artykule przedstawiamy przyczyny wystąpienia duplicate content w e-sklepie. Sprawdź, czy sytuacje te nie zdarzają się w Twoim e-sklepie.

duplicate-content-w-e-sklepie co to jest przykłady

Duplicate content — co to jest i jakie są jego skutki

Duplicate content to powielanie treści na stronie internetowej. Chociaż kopiowanie treści nie jest karana przez Google banem, witryny, na których dochodzi do powielenia treści, nie mają szans na osiągnięcie wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Co stanowi ogromny problem w kontekście ruchu i sprzedaży.

Duplicate content w e-sklepie przyczyny 

Problem: Kopiowanie opisów produktów.

Jeśli wstawiasz na stronę opisy produktów od producenta, istnieje duże prawdopodobieństwo, że Twoja konkurencja wpadła na ten sam pomysł. Co się wtedy dzieje? Google poszukuje strony, na której tekst pojawił się się po raz pierwszy i tę uznaje za oryginalne źródło contentu. Wszystkie inne witryny zostają uznane za “duplikatorów”, a ich szanse na uzyskanie wysokiej pozycji w Google są niewielkie.

Rozwiązanie: Stworzenie oryginalnych opisów produktów.

Jeśli dana rzecz różni się tylko jednym szczegółem i  nie masz pomysłu na to, jak opisać po raz dziesiąty durszlak, lepiej nie wstawiaj opisu w ogóle Możesz również sprawdzić, jak tworzyć skuteczne opisy produktów.

Problem: Wystąpienie kilka adresów e-sklepu.

Dla robotów Google, adresy typu: www.twojsklep.pl, https://www.twojsklep.pl, https://twojsklep.pl to osobne strony internetowe, na których znajduje się ta sama, czyli skopiowana treść.

Rozwiązanie:  Zastosowanie przekierowania 301.

Dzięki temu cała moc linków zostaje przekierowana pod jeden adres URL.

Problem: Sortowanie produktów.

Chyba trudno znaleźć dziś sklep internetowy, który nie korzysta z tej funkcji. Niestety, skutkuje to powstaniem kilku różnych podstron z identyczną treścią.

Rozwiązanie: Ustalenie linku kanonicznego.

Wystarczy wskazać Google link kanoniczny, np. głównej kategorii, za pomocą tagu [rel=canonical]. Wówczas moc wszystkich słabych adresów URL, zostaje przekazana głównej kategorii, która w ten sposób zyskuje moc.

Problem: Stronicowanie produktów.

Paginacja to kolejny popularny element w e-sklepach. Niestety, powoduje to mnozenie adresów URL o bardzo słabej mocy, jeśli chodzi o potencjał SEO.

Rozwiązanie: Użycie tagów [rel=next] oraz [rel=prev].

Zastosowanie tych tagów będzie sygnałem dla robotów indeksujących, że mają do czynienia z paginacją, a nie z duplikacją treści.

Duplicate content w e-sklepie —  podsumowanie

Jak widać z powyższych przykładów, w niektórych przypadkach nawet trudno domyślić się, że doszło do powielenia treści, bo przecież nikt ich fizycznie nie skopiował. Niestety, to co dla użytkowników nie jest kopią, dla robotów indeksujących stanowi duplicate content. O ile w tym względzie nie ma mowy o celowym działaniu na pewno, możemy o nim mówić w kontekście kopiowania opisów produktów. Dobra wiadomość jest jednak taka, że z duplicate content w sklepie internetowym można sobie poradzić.

    Zapisz się do naszej Poradni PrestaShop

    Co tydzień dawka solidnej wiedzy o marketingu, e-commerce i PrestaShop.

     

    Poczytaj też