Mikrokonwersja, czyli małymi krokami do dużej sprzedaży

Statystyki dotyczące sprzedaży — na pewno je sprawdzasz i analizujesz. To przecież na konwersji zależy Ci najbardziej, ale przecież nie każda wizyta na stronie kończy się zakupem. Jeśli konwersja w Twoim sklepie utrzymuje się na poziomie 3% to, co dzieje się z 97% użytkowników?

Mikrokonwersja — co to jest

 

Mikrokonwersja to zdarzenie (interakcja) użytkownika z Twoją stroną (e-sklepem), które świadczy o jego zaangażowaniu, ale nie jest  jeszcze celem głównym, czyli  sprzedażą). Mikrokonwersje możemy podzielić na takie, które:

  • należą do jednego z etapów lejka sprzedażowego,
  • są działaniami wtórnymi.

Pierwszy rodzaj mikrokonwersji to działania  najbardziej pożądane. Takie, które zostały uwzględnione w lejku sprzedażowym i doprowadzą prosto do głównego celu — sprzedaży. Drugi rodzaj interakcji to zdarzenia wtórne. Takie, które nie są głównym celem sklepu internetowego, ale pokazują zainteresowanie użytkownika i w przyszłości mogą doprowadzić do konwersji, np. udostępnienie posta czy artykułu z bloga sklepu internetowego.

Mikrokonwersje w sklepie internetowym — dlaczego są istotne

Śledzenie i analiza mikrokonwersji pozwoli Ci na segmentację użytkowników. W praktyce oznacza to, że będziesz mógł kierować do nich zindywidualizowane treści. Na przykład ofertę ze zniżką na konkretny produkt, dla osób, które wyświetlały konkretną kartę produktu. Śledzenie mikrokonwersji to ważny element w tworzeniu lejka sprzedażowego. Pozwala bowiem analizować skuteczność prowadzonych działań.

Mikrokonwersje — jak je śledzić

Zarówno Facebook, jak i Google umożliwiają Ci śledzenie mikrokonwersji, czyli tzw. zdarzeń niestandardowych. W pierwszym przypadku niezbędne będzie zainstalowanie na stronie Pixela Facebooka. W drugim — do śledzenia mikrokonwersji przyda Ci się Google Tag Menager.

    Zapisz się do naszej Poradni PrestaShop

    Co tydzień dawka solidnej wiedzy o marketingu, e-commerce i PrestaShop.

    Mikrokonwersje w sklepie internetowym — przykłady

    Poniżej podajemy przykłady najpopularniejszych mikrokonwersji. Oczywiście, możesz dodać do tej listy, interakcje kluczowe dla własnego biznesu:

    • wyświetlenie karty produktowej,
    • dodanie produktu do listy życzeń,
    • dodanie produktu do koszyka,
    • zapis na newsletter,
    • rozpoczęcie ścieżki zakupowej (tzw. procesu checkout).

    Antykonwersje — przykłady

    Antykonwersje to zdarzenia niepożądane. Takie, które utrudniają konwersje i mogą spowodować, że wcale do niej nie dojdzie:

    • odrzucenie płatności,
    • brak towaru w magazynie,
    • błąd podczas przesyłania formularza,
    • niedziałający lub błędny kod rabatowy,
    • wyświetlenie strony z błędem 404,
    • pusty wynik wyszukiwania.

    Mikrokonwersje — podsumowanie

    Mikrokonwersje to odzwierciedlenie zaangażowania użytkowników, Twoich potencjalnych — a być może przyszłych — klientów. Badania pokazują, że aby doszło do konwersji (sprzedaży), klient musi zetknąć się z Twoją marką od 7 do 12 razy. Mikrokonwersje są w tym procesie niezbędne. Śledź je, a Twoje działania marketingowe będą jeszcze skuteczniejsze.

    __________________

    Prowadzisz sklep internetowy na PrestaShop? Zauważyłeś, że konwersja  ostatnio spadła? Być może to antykonwersje hamują sprzedaż w Twoim e-sklepie. Skontaktuj się z nami. Pomożemy. 🙂

    Poczytaj też