Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym, dzięki USP
Większość właścicieli sklepów prowadzi biznes w tzw. czerwonym ocenie. Termin ten oznacza rynek, który ma swoje określone zasady i na którym są już klienci. Brzmi świetnie? Niestety, taka strategia biznesowa ma również swoje wady. Czerwony ocean jest zazwyczaj mocno wyeksploatowany. Oznacza to, że trzeba liczyć się z silną konkurencją, a co za tym idzie - z walkę o klienta. Twoim sprzymierzeńcem w tej walce jest USP. Co to takiego? Jak USP pomoże Ci zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? Tego dowiesz się z dzisiejszego artykułu.
USP – co to jest
USP to skrót od unique selling proposition. Pojęcie to możemy przetłumaczyć jako unikalną propozycję sprzedaży. Jest to czynnik lub cecha, która wyróżnia firmę na tle innych, działających w tym samym sektorze. USP może dotyczyć produktu lub konkretnej usługi. W każdym przypadku chodzi jednak o jakąś wartość, korzyść, która sprawi, że klient kupi coś w Twoim sklepie, a nie u konkurencji. Bardzo często na USP opiera się cała strategia marketingowa. Właśnie dlatego tak ważne jest to, aby była ona konkretna, jasna i dobrze wyeksponowana.
USP a konkurencja
Na pewno śledzisz działania swojej konkurencji. Jeśli jeszcze tego nie robisz – koniecznie zacznij. Nie chodzi jednak o to, abyś ją naśladować. Wejdź na stronę konkurencyjnego sklepu i spójrz na nią oczami klienta. Sprawdź, czego na niej brakuje. Jakie obiekcje mogą mieć klienci? Co może ich powstrzymać przed zakupem? Jeśli w sklepie internetowym konkurencji są opinie klientów, dokładnie je przeanalizuj (szczególnie te negatywne). Dzięki temu, poznasz słabe strony konkurencji i będziesz mógł je wykorzystać. Unikalna propozycja sprzedaży to skuteczny sposób, aby pozyskać klientów konkurencji i zwiększyć konwersję w sklepie internetowym. Istotę USP doskonale oddaje slogan: „Wyróżnij się albo zgiń”.
USP w praktyce
USP może dotyczyć zarówno produktów w Twoim sklepie, jak i samego procesu zakupu. Przykładowo – zauważyłeś, że klienci konkurencji notorycznie zamawiają za duże rozmiary ubrań i muszą je odsyłać (o czym, np. informują w recenzjach produktu). Możesz pomyśleć, jak udoskonalić proces doboru rozmiaru we własnym e-sklepie. To samo dotyczy czasu dostawy. Jeśli Twoja konkurencja oferuje dostawę w 24 h, Ty idź o krok dalej – dodaj do swojej oferty, przesyłkę kurierską o dowolnej porze, np. wieczorem. Dzięki temu zyskasz nowych klientów – osoby, które nie mogą odbierać przesyłek o typowych porach. Tego typu działania będą skuteczne wszędzie tam, gdzie nie możesz znaleźć USP w samym produkcie. Takim przykładem jest księgarnia internetowa. Książka to książka, jedynie unikalna propozycja sprzedaży, może zachęcić potencjalnego klienta do zakupów akurat w Twoim sklepie. W przypadku produktu możesz wyeksponować coś, o czym nikt wcześniej nie wspominał, jakąś cechę i wynikającą z niej korzyść. Kilka lat temu pewna marka piwa skupiła się na czystości wody, jako bazy swojego trunku. Wiadomo, że inne marki również dbają o jakość wody przy produkcji piwa. Różnica polega na tym, że nikt wcześniej o tym nie wspominał.
__________________
Chcesz wprowadzić nowe funkcje w swoim sklepie na PrestaShop? Zauważyłeś, że w Twoim sklepie pojawiły się błędy? Skorzystaj z naszego wsparcia technicznego.