Jak wybrać agencję SEO dla sklepu internetowego?

97% polskich internautów korzysta z wyszukiwarki Google. Aż 62% z nich robi zakupy w sieci. Jeśli zastanawiałeś się, jak rozkręcić ruch i sprzedaż w swoim sklepie internetowym — znasz już odpowiedź. Zadbaj o widoczność w wyszukiwarce Google. Znajdź dobrą firmę, która zajmie się pozycjonowaniem Twojej strony. W dzisiejszym artykule podpowiemy Ci, jak znaleźć agencję SEO dla sklepu internetowego i jak nie dać się oszukać.

Jak wybrać agencję SEO do sklepu internetowego na PrestaShop poradnik

Samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego — czy to możliwe

W sieci znajdziesz wiele artykułów i kursów związanych z SEO i pozycjonowaniem. Czy dzięki nim będziesz mógł samodzielnie wypozycjonować sklep internetowy na PrestaShop? W większości przypadków odpowiedź brzmi: nie. Istnieją strony WWW, które można spróbować pozycjonować samodzielnie: blogi, witryny internetowe lokalnych biznesów z małą konkurencją, czy sklepy internetowe z niszowymi produktami (i powtórzmy: małą konkurencją). Jak się domyślasz, większość sklepów nie zalicza się do tej grupy. Strony e-sklepu nie warto pozycjonować samodzielnie z kilku powodów. Po pierwsze — jest to rozbudowana witryna, z dużą liczbą produktów i podstron. A to oznacza, że optymalizacja takiej strony pod SEO (przygotowanie jej zgodnie z wymaganiami wyszukiwarki), bez  specjalistycznej wiedzy jest niemożliwe. Po drugie — trudno znaleźć sklep internetowy, który nie ma konkurencji. A to oznacza, że należy dobrze przemyśleć wybór fraz kluczowych, na które sklep będzie pozycjonowany i ogólnie całą strategię pozycjonowania strony. Na początku „przygody” z SEO nie jest łatwe.

Jak wybrać agencję SEO dla e-sklepu na PrestaShop

Nie wybieraj najtańszej opcji

Taniej nie zawsze znaczy lepiej. Jak już wspominaliśmy, sklep internetowy to rozbudowana witryna, a prace optymalizacyjne i pozycjonowanie to proces, a nie jednorazowe działanie. Jeśli jakaś agencja SEO podejmie się pozycjonowania za 500 zł lub mniej, to znak, że nie masz co liczyć na efekty. Prawda jest taka, że firma będzie robiła absolutne minimum, ponieważ za taką stawkę nie będzie jej się opłacało nic więcej. Pamiętaj, że czas specjalisty SEO, jak każdego pracownika, kosztuje. Zadaj sobie pytanie, ile czasu miesięcznie agencja SEO poświęci na pozycjonowanieTwojego sklepu, jeśli otrzyma za to tylko 500 zł.

Przygotuj się do współpracy

To, że zatrudnisz agencje SEO, nie znaczy, że będziesz miał wszystko z głowy. Zasada jest prosta: ufaj, ale kontroluj. Ważne jest to, abyś wcześniej zrozumiał podstawowe pojęcia związane z SEO i mechanizmy związane z pozycjonowaniem. Jeśli nie chcesz zajmować się tym sam, poproś o to kogoś z zespołu. Dzięki temu będziesz wiedział, co właściwie robi agencja SEO i nie dasz się oszukać, a z drugiej strony — nie będziesz wymagał, żeby Twoja strona znalazła się na szczycie wyników wyszukiwania po tygodniu.

Nie wierz w cuda

Ten punkt łączy się z poprzednim. Nie ufaj agencji, która obieca wszystko, czego od niej wymagasz i to w bardzo krótkim, zazwyczaj nierealnym, czasie. Jeśli agencja SEO powie Ci otwarcie, że pozycja w TOP10, jest do zdobycia w rok lub w pół roku, a TOP3 to kwestia nawet kilku lat, zaufaj jej. Lepsza najgorsza prawda, niż słodkie kłamstwa agencji SEO, która za wszelką cenę chce zdobyć klienta.

Zapytaj o strategię

Pozycjonowanie sklepu internetowego to część działań marketingowych. A te zawsze wymagają opracowania strategii. Bez pomysłu na pozycjonowanie, na efekty nie ma co liczyć. Choć większość firm zapewnia klientów o tym, że podchodzi do nich indywidualnie, bardzo łatwo sprawdzić, czy za tymi słowami idą czyny. Po prostu zapytaj agencję SEO, jaki ma plan działania, jeśli chodzi o Twój sklep na PrestaShop. Zweryfikujesz dzięki temu, czy agencja SEO:

  • poznała charakter Twojej branży,
  • grupę docelową (klientów),
  • konkurencję.

Jeśli agencja SEO, chce z Tobą współpracować, powinna mieć pomysł na to, jak pozycjonować Twój sklep: czy lepszym rozwiązaniem będzie pozycjonowanie tematyczne (na tysiące wielowyrazowych fraz związanych z Twoją branżą), czy może największy potencjał sprzedażowy ma pozycjonowanie tylko na kilkanaście bardziej ogólny fraz (jeśli faktycznie walka o topowe pozycje w tym przypadku ma sens). Kolejna kwestia to działania związane z link buildingiem (pozyskiwaniem wartościowych linków odsyłających do Twojej strony). Pamiętaj również o wspólnym wyznaczeniu celów, które chcesz osiągnąć, dzięki pozycjonowaniu. Wyznacz takie, który łatwo będzie “zmierzyć” i takie, które chcesz osiągnąć w określonym czasie, np. zwiększenie sprzedaży z ruchu organicznego (wyników wyszukiwania) o X% w X czasie. Oczywiście powinny to być racjonalne wartości.

Sprawdź, jak pracuje agencja SEO

Jeśli agencja SEO nie zaczyna pracy od audytu i optymalizacji strony sklepu, podziękuj jej grzecznie, ale stanowczo. Skuteczne pozycjonowanie zaczyna się bowiem od audytu (to rodzaj “diagnozy”, ocena potencjału SEO strony) i optymalizacji e-sklepu pod wyszukiwarki (SEO). Jeśli masz taką możliwość poproś o case study — przykłady z konkretnymi danymi, które pokazują, że praca agencji SEO faktycznie przynosi efekty. Miej jednak na uwadze, że każda branża jest inna i to, że jakaś strona osiągnęli wysoką pozycję w pół roku, nie oznacza, że w Twoim przypadku będzie tak samo.

    Zapisz się do naszej Poradni PrestaShop

    Co tydzień dawka solidnej wiedzy o marketingu, e-commerce i PrestaShop.

     

    Poczytaj też