Jak unowocześnienie sklepu internetowego może zwiększyć sprzedaż?

W naszym artykule postaramy się wyjaśnić, jak unowocześnić sklep, aby przynosił on większą sprzedaż? Na wstępie chciałem zauważyć, że jest to kwestia która nurtuje wiele osób. Część właścicieli sklepów, myśli po co zmieniać swój sklep jeśli nadal on sprzedaje? Część osób chciałaby się dowiedzieć czy warto ponieść koszty unowocześnienia sklepu?

Handel internetowy tak jak cała branża e-commerce ulega ciągłym zmianom i rozwojowi, dlatego aby nadążyć za zmianami i ciągle być konkurencyjnym należy pamiętać o wprowadzaniu zmian w swoim sklepie. Wydaje się to oczywistością tak jak w każdym handlu również tym tradycyjnym, by nie stać w miejscu trzeba cały czas się rozwijać, jakże jednak często zdarza się nam internautom trafiać na sklep który już na pierwszy rzut oka nie jest nowoczesny lub mówiąc kolokwialnie najlepsze lata ma za sobą.

Dlatego poza tak oczywistą zmianą jak szata graficzna sklepu, co niewątpliwie powinno się przełożyć na większą przejrzystość i łatwość poruszania się po sklepie, Istnieje szereg innych elementów, o których powinniśmy pamiętać. Zwróćmy uwagę, że duża część z nas przyswaja informacje graficzne znacznie lepiej niż wiadomości tekstowe, dlatego, tzw pierwszy efekt jest bardzo ważny, a szata graficzna jest tym co widzimy od razu wchodząc na dany sklep. Istnieje znaczny odsetek klientów którzy robią zakupy pod wpływem emocji, stąd wygląd naszej strony wpływa na zwiększenie konwersji. Ponieważ wyszukiwarki internetowe lepiej promują strony mobilne, to nie zapominajmy o tym, żeby nasza strona była nie tylko responsywna, ale również jej układ gwarantował użytkownikom urządzeń mobilnych łatwiejsze poruszanie się po nim.

 

Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o tym jak stworzyć dobrze sprzedający sklep internetowy zapytaj lub sprawdź więcej w artykule Skuteczny sklep internetowy – jak stworzyć dobrze sprzedający?

Inne elementy zwiększające sprzedaż
Istnieje szereg innych elementów, których unowocześnienie przekłada się na zwiększenie sprzedaży:
Po pierwsze:
Jednym z ważniejszych kwestii jest jak pokazują badania – poczucie bezpieczeństwa, gwarancji, które daje sklep. Sklepy które osiągają najlepszą sprzedaż na rynku, zwracają na tę kwestię szczególną uwagę. Wszystkie elementy które składają się na ten efekt, a które możemy unowocześnić takie jak: Lepiej widoczny kontakt do sklepu, lepiej widoczne sposoby płatności, dostawy itd. Moją szczególne znaczenie. Każdy z tych elementów ma bezpośredni wpływ na to jak odbierają nas klienci. Wszystkie te elementy powinny być dobrze widoczne na każdym etapie robienia zakupów, począwszy od strony głównej, poprzez koszyk zamówień, aż na zwrocie, czy reklamacji kończąc.
Po drugie:
Spróbujmy spojrzeć na swój sklep oczami klienta. Czy łatwo jest mu poruszać się po nim, czy w szybki i łatwy sposób może znaleźć informacje które szuka. Czy układ Menu naszego sklepu jest przejrzysty. Ważną sprawą jest specyfika naszej branży. To również ma znaczenie. W zależności od tego w jakiej branży działamy to w unowocześnieniu sklepu musimy pamiętać o tym że klienci mają swoje określone zachowania i tak np. klienci branży RTV często używają filtrów w poszukiwaniu produktu który ich interesuje. Używajmy nowoczesnych rozwiązań i narzędzi począwszy od Cross- selling, czyli sprzedaży krzyżowej, klient przeglądając jeden produkt widzi jednocześnie produkty powiązane, aż po co- surfing – czyli personalizowanie treści na stronie za pomocą wprowadzeniu tzw. opiekuna, który prowadzi klienta w trakcie poruszania się po sklepie.
Podsumowując:
Najnowsze trendy w budowie sklepów internetowych kładą szczególny nacisk na użyteczność, przejrzystość oraz poczucie bezpieczeństwa, a także na wyróżnienie się na tle konkurencji i o tym powinniśmy pamiętać gdy chcemy unowocześnić swój sklep, licząc na zwiększenie sprzedaży.