Jak rozkręcić sprzedaż w nowym e-sklepie — 6 praktycznych wskazówek

Stworzenie sklepu internetowego to dopiero początek. Wielu właścicieli nowych sklepów zastanawia się, co zrobić, aby sprzedaż ruszyła. Jeśli właśnie otworzyłeś sklep internetowy albo planujesz to zrobić, koniecznie przeczytaj nasz artykuł

Jak rozkręcić sprzedaż w nowym e-sklepie internetowym poradnik

Nowy sklep internetowy na PrestaShop — od czego zacząć

Od czego zacząć, kiedy e-sklep jest już gotowy? Czas zadbać o jego widoczność, o to, aby trafili do niego właściwi użytkownicy. Tacy, którzy zmienią się w Twoich klientów.

Określenie grupy docelowej

Odpowiedź na pytanie, kim są Twoi klienci, pomoże Ci zaplanować strategię cenową i działania marketingowe. Kiedy stworzysz profil swojego idealnego klienta, dowiesz się, jakie są jego potrzeby i problemy, a także gdzie możesz go znaleźć.

Analiza konkurencji

Znajomość rynku, Twoich rywali pozwali określić Ci przewagę konkurencyjną, unikalną propozycję sprzedaży. Coś, co klienci otrzymają tylko u Ciebie. Może to być np. konkretna wartość jak najszybsza dostawa, wsparcie posprzedażowe itd.

Pozycjonowanie i optymalizacja SEO

Gotowy e-sklep  jest jak czysta karta. Dopiero optymalizacja strony pod kątem SEO sprawi, że będziesz miał szansę uzyskać wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania. A co za tym idzie, stanie się widoczny dla klientów. Biorąc pod uwagę, że sklep internetowy to rozbudowana witryna, pozycjonowanie warto powierzyć agencji SEO. I to od samego początku.

    Zapisz się do naszej Poradni PrestaShop

    Co tydzień dawka solidnej wiedzy o marketingu, e-commerce i PrestaShop.

    Uruchomienie kampanii Google Ads

     Pozycjonowanie trwa. A przecież zależy Ci na tym, aby sprzedaż ruszyła natychmiast. Każdy dzień bez klientów to przecież realne straty. Dzięki kampanii Google Ads, pojawisz się na szczycie wyników wyszukiwania zaraz po uruchomieniu kampanii. Żeby jednak kampania przynosiła zyski, a nie puste kliknięcia, powinna być właściwie zoptymalizowana. Jeśli nie masz pojęcia jak to zrobić, powierz prowadzenie kampanii Google Ads profesjonalistom.

    Obecność w mediach społecznościowych

    Nie chodzi tutaj wyłącznie o publikowanie postów na Facebooku czy Instagramie, ale przede wszystkim o wykorzystanie potencjału social media w pełni. Nie ograniczaj się wyłącznie do publikowania postów. Prowadź przemyślane działania reklamowe. Zainstaluj na stronie swojego e-sklepu Pixel Facebooka. Dzięki temu będziesz mógł prowadzić działania remarketingowe, czyli kierować reklamy do osób, które już odwiedziły Twój sklep. Nie ograniczaj się jednak do najpopularniejszych kanałów społecznościowych. Eksperymentuj, wypróbuj Pinterest lub TikTok. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że nie ma tam jeszcze Twojej konkurencji, za to są potencjalni klienci.

    Analiza prowadzonych działań

    Jeśli chcesz dowiedzieć się, kto odwiedza Twój sklep internetowy, które kanały sprzedażowe przynoszą największy zysk, jakie produktu użytkownicy kupują najchętniej, zainstaluj na stronie internetowej bezpłatne narzędzie — Google Analytics. Z kolei, jeśli chcesz sprawdzić, jak użytkownicy poruszają się po stronie, w co klikają, czy e-sklep jest dla nich intuicyjny, koniecznie zainstaluj na stronie Hotjara. Dzięki analityce internetowej będziesz lepiej zarządzać budżetem, a Twoje działania będą jeszcze bardziej efektywne.

    __________________ 

    Chcesz otworzyć sklep internetowy? Zaufaj certyfikowanej agencji PrestaShop.  Napisz lub zadzwoń. Porozmawiajmy o Twoim biznesie i razem stworzymy sklepy na miarę potrzeb Twoich klientów.

     

    Poczytaj też