Blog dla sklepu internetowego – 5 powodów, dla których warto go prowadzić

Zastanawiałeś/aś się kiedyś, dlaczego właściciele sklepów internetowych decydują się na prowadzenie firmowego bloga? W dzisiejszym artykule odpowiemy na pytanie, czym jest blog dla sklepu internetowego i jakie korzyści płyną z prowadzenia go, w przypadku e-commerce.

blog dla sklepu internetowego zalety i cele

Blog dla sklepu internetowego – zalety i cele

Jeszcze kilka lat temu blog był wyłącznie rodzajem wirtualnego dziennika. Jego popularność wzrosła, kiedy za pisanie zabrali się czołowi politycy, dziennikarze i ludzie kultury. Dziś rolę tę przejął Twitter, co nie oznacza wcale, że blog stracił na znaczeniu. Wręcz przeciwnie – stał się miejscem, w którym specjaliści z różnych dziedzin dzielą się swoją wiedzą i doświadczeniem. Z czasem taką strategię przyjęło wiele firm. Przykładów nie trzeba szukać daleko. Wystarczy zajrzeć na strony popularnych marek z najróżniejszych branż: obuwniczej Deichmann, aranżacji wnętrz Interior Park, czy odzieżowej (blog sportowy Decathlona) Dziś możemy zatem  traktować blog jako element komunikacji marketingowej. Jak wykorzystać ten fakt w e-commerce? Oto najważniejsze cele i korzyści, jakie płyną z prowadzenia firmowego bloga, w przypadku e-sklepu.

Wsparcie pozycjonowanie sklepu w wynikach wyszukiwania

Dzięki prowadzeniu bloga, na bieżąco dostarczasz treści do swojej witryny, co w połączeniu z wykorzystaniem odpowiednich słów kluczowych, wpływa na poprawienie pozycji w wynikach wyszukiwania, czyli wspiera SEO. W przypadku sklepu internetowego, najlepszą i najbardziej opłacalną strategią będzie wykorzystanie słów kluczowych z tzw. długiego ogona. Są to wielowyrazowe frazy kluczowe, które przez swoją precyzyjność, generują wartościowy ruch w sklepie internetowym. Co z kolei przekłada się na sprzedaż. Przykładem frazy typu long tail może być np. “długa niebieska sukienka na wesele” (zamiast “sukienka na wesele”). W internecie znajdziesz wiele generatorów long tail, które są odzwierciedleniem zapytań wpisywanych przez użytkowników. Najpopularniejsze to Answer The Public oraz Smalls SEO Tools

Zastosowanie, prezentacja i promocja produktów

Bez względu na to, co sprzedajesz w swoim sklepie internetowym, blog jest idealnym miejscem, aby opowiedzieć o swoich produktach. Pokazać je w naturalnym środowisku. Zademonstrować zarówno ich klasyczne, jak i nietypowym zastosowanie. Blog ma również  inspirować Twoich przyszłych i obecnych klientów. Pamiętaj jednak, aby tematy, które poruszasz były zawsze w jakiś sposób związane z Twoją branżą. To świetna okazja, aby  promować swoje produkty.

Budowanie pozycji lidera w branży

Pamiętaj jednak, że artykuły na blogu muszą być interesujące dla Twoich potencjalnych klientów. Dlatego nie ograniczaj się wyłącznie do promowania własnych produktów, ale także doradzaj, pomagaj, wyrażaj opinie, twórz trendy oraz dziel się nowinkami  kluczowymi dla Twojej branży.

Odpowiedź na pytania i potrzeby Twoich klientów

Obawiasz się, że nie będziesz mieć pomysłów na kolejne wpisy? Na pewno dostarczą Ci ich Twoi klienci Jeśli jakieś pytania często pojawiają się w mailach, a pewna grupa produktów sprzedaje się lepiej niż inne, już wiesz o czym pisać. Twórz rankingi, dziel się pomysłami, informuj o nowościach, a zgromadzisz rzeszę wiernych czytelników, którzy zmienią się w klientów.

Gotowy materiał do mediów społecznościowych

Dzięki temu, że prowadzisz bloga, masz gotowy materiał na Facebooka.  Wystarczy, że udostępnisz post na firmowym fanpage’u. To jednak nie koniec! Jeśli prowadzisz w swoim sklepie działania remarketingowe (kierujesz reklamę na Facebooku do osób, które odwiedziły Twoją stronę), teraz możesz tworzyć jeszcze bardziej spersonalizowane reklamy. Jak? Możesz na przykład skierować reklamę do osób, które przeczytały konkretny wpis na Twoim blogu. Artykuł z największą ilością odsłon to sygnał dla Ciebie, że ci użytkownicy są zainteresowani określoną grupą produktów, co z kolei zwiększy skuteczność Twoich działań remarketingowych i zwiększy sprzedaż.

Blog i sklep internetowy, czyli zgrany duet w e-commerce

Blog jest  potężnym narzędziem marketingowym, które wspiera sprzedaż w sklepie internetowym. Blog nie sprzedaje w sposób bezpośredni, ale dzięki dobremu contentowi budujesz społeczność wokół swojej marki, wspierasz SEO, a to przekłada się na zwiększenie sprzedaży. Żeby jednak strategia ta przyniosła efekty, musisz mieć pomysł na bloga, a co ważniejsze – publikować wpisy regularnie.

__________________

 Chcesz prowadzić bloga w swoim sklepie internetowym? Skorzystaj z naszego wsparcia technicznego, w ramach którego zainstalujemy odpowiedni moduł w  PrestaShopie za Ciebie.

 

Poczytaj też