Jak przyspieszyć sklep? Czy prędkość strony jest ważna?
Sprzedawcy online często zlecają nam zadanie przyspienia ładowania ich sklepu internetowego. To właściwy krok, ponieważ wolna strona wpływa nie tylko na obniżenie sprzedaży, ale również na pozycję w wynikach wyszukiwania.
Jednym z ważniejszych parametrów strony internetowej jest jej czas ładowania. Istotnie wpływa on na konwersję, o której już pisaliśmy, a więc na to, czy klient, wchodząc do sklepu, dokona w nim zakupu. Długo ładujące się karty produktu czy późno pojawiające się komunikaty zwrotne (np. o poprawnym dodaniu produktu do koszyka) mogą go szybko zniechęcić i skłonić do zakupów u konkurencji.
Ma to tym większe znaczenie w przypadku stron mobilnych. Badania pokazują, że aż 53% użytkowników opuszcza stronę, jeśli ta ładuje się powyżej 3 sekund.
Co ważne, szybkość ładowania sklepu może też wpływać na pozycję w wynikach wyszukiwania w Google. Okazuje się, że algorytmy Google biorą pod uwagę prędkość wczytywania strony jako czynnik zwiększający jej użyteczność.
Jak sprawdzić szybkość ładowania się strony – narzędzia
A zatem jak przyspieszyć sklep? Przede wszystkim zacznij od diagnozy, a więc sprawdzenia, jak szybko strona ładuje się w tej chwili. Pomogą Ci w tym bezpłatne narzędzia, które dadzą ogólny pogląd na to, co ją spowalnia. Są wśród nich:
PageSpeed Insights: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/
GTmetrix: https://gtmetrix.com/
Pingdom Website Speed Test: https://tools.pingdom.com/
Jeśli rezultaty, które otrzymasz w wyniku tych testów okażą się zbyt enigmatyczne albo całkowicie niezrozumiałe, zapraszamy do nas. Nie tylko pomożemy je wyjaśnić i zinterpretować, ale przyjrzymy się głębiej przyczynom niskiej prędkości sklepu.
Przyspieszymy Twoją stronę
Podczas analizy prędkości strony nasi programiści sprawdzają, jakie są przyczyny spowolnienia. Czy i jaki mają na to wpływ hosting, wielkość zdjęć, serwery mediów itd. W efekcie powstaje raport, w którym nie tylko wypisujemy Wam te wszystkie elementy, ale także pokazujemy, jak istotne są one dla prędkości strony, a więc który czynnik wpływa na nią najbardziej, a który najmniej. Na tej podstawie wskazujemy czynniki, które trzeba poprawić oraz te, które warto poprawić, by zoptymalizować stronę.
W analizie jest zawsze wyceniona naprawa. A zatem przykładowo: załóżmy, że zarekomendujemy zmiany ustawień cache, wtedy od razu wskażemy, ile to zajmie, a więc z jakim kosztem się wiąże. Inne z kolei elementy – jak na przykład rozmiar obrazów – będziesz w stanie wykonać samodzielnie.
Zapraszamy do poprzez formularz zawarty na tej stronie lub telefon.