PrestaShop dla B2B – 10 najciekawszych rozwiązań
Prestashop to idealne rozwiązanie, jeśli planujesz otworzyć sklep B2B. System ten oferuje bowiem wiele rozwiązań, które pozwolą Ci prowadzić sprzedaż hurtową dla innych podmiotów biznesowych. W dzisiejszym artykule omówimy te moduły, z których naszym zdaniem warto korzystać w przypadku PrestaShop B2B.

Sklep B2B a B2C
Sklep B2B (business to business) to platforma, która umożliwia sprzedaż hurtową pomiędzy podmiotami gospodarczymi. Inaczej mówiąc, oferta takiego sklepu internetowego skierowana jest wyłącznie do innych firm. Klientami B2B są najczęściej: hurtownicy, producenci, pośrednicy handlowi oraz dystrybutorzy. Przeciwieństwem sklepu B2B jest sklep detaliczny, którego oferta skierowana jest do klientów indywidualnych (business to consumer).
PrestaShop – sprzedaż tylko dla firm
Oto najciekawsze moduły B2B PrestaShop:
Zmiana rejestracji w sklepie na prywatną
Ten moduł pozwala na ręczne zatwierdzanie rejestracji użytkownika przez administratora. Chociaż użytkownik sklepu rejestruje się samodzielnie, to administrator aktywuje konto. Dzięki temu, jako właściciel sklepu masz kontrolę nad liczbą rejestracji w sklepie oraz nad tym, kto jest jego użytkownikiem.
Moduł: Potwierdzona rejestracja użytkowników dla biznesu B2B
Tworzenie różnych grup klientów
Ten moduł pozwala na udostępnianie pewnych grup produktów, tylko wybranym klientom. Tym samym, pewne sekcje w sklepie są widoczne tylko dla wybranej przez Ciebie grupy użytkowników. Takie rozwiązanie będzie idealne, jeśli sklep ma być otwarty również dla klientów indywidualnych. Wówczas, jako administrator, decydujesz, które produkty będą skierowane do klienta B2B, a które do B2C. Przykładowe grupy:
- prywatny sklep – tylko dla zarejestrowanych użytkowników
- formularz kontaktowy – sekcja widoczna dla niezarejestrowanych użytkowników
- zezwól na resetowanie hasła – dozwolone dla zarejestrowanych użytkowników
Moduły:B2B Business (privatization for profesionals) oraz Private products for B2B stores
Ukrycie cen przed odwiedzającymi
Moduł ten pozwala na ukrycie cen produktów przed osobami, które odwiedzają Twój sklep, ale jeszcze nie założyły konta. Dodatkowo – masz kontrolę nad tym, do której grupy zostanie przypisany klient po utworzeniu konta. Oznacza to, że możesz wpłynąć na to, co będzie widział użytkownik i jakie będzie miał uprawnienia. Jednego klienta możesz przypisać do kilku grup.
Moduł: B2B Validate user registration, hide price for visitors
Zarządzanie cenami
To rozwiązanie jest sporym ułatwieniem dla klientów B2B. Dzięki odpowiedniemu modułowi, możesz wyświetlać dwa rodzaje cen – netto (bez podatku VAT) oraz brutto (z uwzględnieniem VAT-u). Dodatkowo, możesz wybrać, gdzie będą się wyświetlać te ceny, Zakup modułu jest niezbędny, ponieważ PrestaShop nie daje takiej możliwości w standardowej wersji.
Moduł: B2B Dual display of Tax included and Tax excluded price
Wyświetlanie kilku wariantów produktu oraz system rabatowy
Ten moduł istotnie usprawni zakupy hurtowe. Do jego najbardziej przydatnych funkcji należy wyświetlanie wszystkich kombinacji atrybutów w formie tabeli na stronie produktu. W ten sposób klient będzie mógł szybko wybrać ilość produktów w odpowiedniej konfiguracji i dodać je do koszyka. Moduł ten może również znacznie zwiększyć konwersję oraz średnią wartość koszyka dzięki systemowi rabatowemu – im więcej sztuk klient kupi, tym większy rabat otrzyma. Przykładowo, kup 2+, aby uzyskać 5%, kup 4+, aby uzyskać 10%).
Moduł: Viewing product combinations in a table
Szybkie zakupy dla klienta B2B
Ten moduł będzie idealnym rozwiązaniem dla stałych klientów, którzy znają już Twoje produkty i wiedzą, czego potrzebują. Jest to możliwe, dzięki zoptymalizowaniu listy ze wszystkimi produktami, bez konieczności wchodzenia w karty produktowe, aby wybrać wariant produktu (np. jego rozmiar lub kolor). Co więcej – dzięki temu modułowi, błyskawicznie zoptymalizujesz sekcję “szybkie zamówienie” pod SEO (meta opis, frazy kluczowe oraz adres URL).
Moduł: Fast order builder for professional customers
Zamówienia zbiorcze wg numeru referencyjnego
To kolejne rozwiązanie, które ułatwi zakupy powracającym klientem. Umożliwia bowiem realizowanie zamówień zbiorczych. Wystarczy jedynie wpisać numer referencyjny (SKU) w poszczególnych rubrykach. Dzięki temu klienci mogą dodawać w sposób sprawny wiele produktów. Niewątpliwym ułatwieniem jest również możliwość dodawania produktów do koszyka już na poziomie wyszukiwarki.
Moduł: SKUorder
Zapytanie o ofertę i negocjowanie ceny
Ten moduł umożliwia odwiedzającym i klientom pytanie o wycenę i negocjacje cenowe. Jeśli proponowana przez klienta cena zostanie ostatecznie zaakceptowana przez administratora, to uzgodnioną przez obie strony ofertę można przekształcić w zamówienie. Opcja ta może istnieć zarówno jako dodatkowy wariant (obok tradycyjnie podawanej ceny i przycisku “dodaj do koszyka”) lub jako jedyna możliwość – w przypadku, kiedy jako właściciel sklepu, nie chcesz ujawniać cen produktów. Takie rozwiązanie daje też niewątpliwą satysfakcję klientom, którzy uwielbiają się targować.
Moduł:Ask for a Quote
Integracja z zewnętrznym systemem DropShip
Integracja z zewnętrznymi systemami otwiera przed Tobą szereg możliwości. Ciekawym rozwiązaniem jest dropshipping, czyli dystrybucja towaru przez dostawcę. Dzięki temu nie musisz zarządzać zapasami, co pozwala zaoszczędzić czas i pieniądze. Moduł DropShip umożliwia wprowadzenie specjalnych metod płatności dla klientów, jak np. płatność odroczona, która cieszy się coraz większą popularnością. Ten sam moduł umożliwia również pobranie katalogu i cennika w różnych formatach – CSV lub XML, składanie zamówień przez zewnętrzne portale internetowe, przyspieszoną metodę wysyłki dostępną w DropShip i wiele innych.
Moduł: DropShipping System
Ponowienie zamówienia
To rozwiązanie sprawdzi się w przypadku klientów B2B, którzy cyklicznie zamawiają te same produkty w Twoim sklepie. Dzięki modułowi, na koncie klienta pojawi się dedykowana strona (regular buys), a produkty będą sortowane ze względu na częstotliwość zakupu. Rozwiązanie to przyspieszy i ułatwi proce składania zamówień w Twoim sklepie, a także spowoduje, że klienci będą chętniej do Ciebie wracać. Dodatkowo – moduł ten jest kompatybilny z funkcją cross-selling – “klienci kupili również”, co może zachęcić kupujących do dalszych zakupów.
Moduł: Regular Buys + Re-Order + Repeat Purchases
Rozwiązania B2B dostępne w PrestaShop – podsumowanie
Omówione rozwiązania są dostępne w ramach płatnych modułów B2B PrestaShop. Dzięki nim Twoi klienci B2B jeszcze łatwiej i szybciej będą mogli robić zakupy w Twoim sklepie. Pamiętaj, że wygoda i możliwość zaoszczędzenia czasu to korzyści, dzięki którym zyskasz grono wiernych klientów. Zanim jednak zdecydujesz się na konkretne moduły, przeanalizuj, czy dana funkcja faktycznie usprawni sprzedaż w Twoim sklepie.
__________________
Chcesz wprowadzić nowe funkcje w swoim sklepie na PrestaShop? Zauważyłeś, że w Twoim sklepie pojawiły się błędy? Skorzystaj z naszego wsparcia technicznego.