Co sprzedawać w internecie?
Planujesz założyć sklep internetowy? Zastanawiasz się, co sprzedawać w internecie, aby zarobić? A może chcesz poszerzyć ofertę swojego e-sklepu? W dzisiejszym artykule podpowiadamy, gdzie szukać informacji na temat najchętniej kupowanych produktów i czy taka strategia na pewno się opłaca.
Co sprzedawać w internecie — błękitny ocean vs. czerwony ocean
Strategię błękitnego oceanu przez niektóre osoby bywa nazywana strategią dla marzycieli. Dlaczego? Błękitny ocean to metafora rynku, który nie został zagospodarowany. Innymi słowy to dziewiczy obszar biznesowy, na którym nie ma jeszcze żadnej konkurencji. Jeśli masz innowacyjny pomysł to Ty dyktujesz zasady gry – przede wszystkim ceny. Jeśli Twój plan się powiedzie — bingo. Niestety, dziś na rynku dostępne jest już prawie wszystko, dlatego znalezienie dochodowej niszy w e-commerce bywa trudne. Alternatywą jest czerwony ocean, czyli rynek, który prężnie działa już od lat i niestety, bywa często wyeksploatowany. Największą wadą czerwonego oceanu jest duża konkurencja. A co za tym idzie — zażarta walka o klienta. Dobra informacja jest taka, że tym rynkiem rządzi popyt. Czerwony ocean to synonim tego, co przez klientów pożądane. Zastanawiasz się pewnie, jak zarabiać na tym, co sprzedaje większość właścicieli sklepów internetowych.
Wyróżnij się albo zgiń
Zanim zdecydujesz się na sprzedaż w internecie, przeanalizuj dokładnie swoją konkurencję. Nawet jeśli planujesz sprzedawać te same produkty, nie naśladuj jej, bo staniesz się jedynie kopią znanego i lubianego sklepu. Zastanów się, czego brakuje Twojej konkurencji. Uczyń z tego swój atut, unikalną propozycję sprzedaży, wartość, którą potencjalny klient otrzyma tylko u Ciebie. Może to dotyczyć samego produktu, ale także procesu zakupu – formy płatności lub dostawy. Przykładowo, USP Zalando to studniowy czas na zwrot. Zauważ, że na tej wartości opiera się cały marketing sklepu internetowego.
Co sprzedawać w internecie — gdzie szukać inspiracji
Internet to kopalnia wiedzy na temat tego, co się sprzedaje, a co nie. Trzeba tylko wiedzieć, gdzie szukać. Oto kilka przydatnych narzędzi, które będą dla Ciebie pewną wskazówką.
Google Trends
To darmowe narzędzie od Google’a. Dowiesz się, dzięki niemu, czego internauci szukają w sieci. Co więcej, możesz wybrać określony przedział czasowy, a także sprawdzić, w którym rejonie dane hasło cieszy się największą popularnością.
Keywords planner
Jeśli korzystasz z Google Ads, możesz skorzystać z podpowiedzi planera słów kluczowych od Google’a. Wystarczy, że wpiszesz dowolne słowo kluczowe, a system zaproponuje Ci inne popularne frazy, związane z wpisanym przez Ciebie hasłem.
Pinterest to portal społecznościowy, który pozwala na gromadzenie różnych inspiracji w formie wizualnej. Użytkownicy przypinają do swoich wirtualnych tablic zdjęcia produktów, które chcą mieć i miejsc, które planują odwiedzić. Zaglądając na Pinterest, dowiesz się, co aktualnie jest na czasie.
Wanelo
Wanel to internetowe centrum handlowe, w którym użytkownicy odkrywają, kupują i recenzują nowe produkty. Platforma zawiera ponad 12 000 000 produktów opublikowanych przez użytkowników z ponad 300 000 sklepów, zarówno gigantów e-commerce, jak i niszowych sprzedawców.
Social media, blogi i vlogi
Czytaj blogi, kanały społecznościowe z branży, w której planujesz działać. Dzięki temu poznasz najnowsze trendy. Śledź opinie, rozmowy w zamkniętych grupach tematycznych, a dowiesz się, czego oczekują Twoi potencjalni klienci, a czego na rynku jeszcze brakuje.
Badania i statystyki
Jeśli chcesz dowiedzieć się, co najchętniej kupują internauci, skorzystaj z badań i statystyk. Przykładowo, z najnowszego raportu Gemius (2019) możesz się dowiedzieć, że ¼ klientów e-commerce to seniorzy, czyli osoby po pięćdziesiątce. Z analizy portalu Ceneo.pl wynika natomiast, że najbardziej aktywnymi użytkownikami w grupie 65+ są kobiety. Panie najchętniej kupowały on-line torebki, smartfony, telewizory, sukienki i lodówki Jak widzisz, czasem jedna informacja, czy wskazówka może okazać się impulsem, dzięki któremu stworzysz dochodowy biznes w e-commerce.
_________________
Chcesz otworzyć sklep internetowy? Zaufaj certyfikowanej agencji PrestaShop. Napisz lub zadzwoń. Sprawdź, co zyskasz dzięki współpracy z nami.