Profil Twojego e-sklep na Pintereście? Sprawdź, dlaczego warto
Jednym z dylematów każdego właściciela sklepu internetowego jest to, w jakich mediach społecznościowych działać, żeby marka stała się rozpoznawalna wśród potencjalnych klientów. Dużo już napisano o możliwościach Facebooka oraz Instagrama. Niewiele mówi się jednak o potencjale Pinteresta w kontekście e-sklepu na PrestaShop, czy e-commerce w ogóle. Co to jest Pinterest? Jak działa ten portal? Kto z niego korzysta? Czy ma potencjał sprzedażowy?
Pinterest — co to jest
Pinterest to portal społecznościowy, na którym użytkownicy mogą wyszukiwać i gromadzić materiały wizualne. Każdy użytkownik ma możliwość stworzenia tablicy lub kilku tablice, np. z podziałem na kategorie, do których będzie mógł wirtualnie przypinać różne zdjęcia, tzw. piny. Użytkownicy dzielą się w ten sposób swoimi inspiracjami, a te najlepsze stają się viralem i są udostępniane przez kolejne osoby. Pin składa się z grafiki, opisu, linku i hashtagu. Jak widzisz, mechanizm jest genialny w swej prostocie i dlatego działa.
Pinterest — kto korzysta z portalu
Jeszcze kilka lat temu, zdecydowaną większość użytkowników na Pintereście stanowiły kobiety (ok.75%). Obecnie proporcje te zaczynają się wyrównywać, a przewaga Pań jest stosunkowo niewielka. Choć nadal są to bardzo atrakcyjne statystyki dla sklepów z branży beauty&fashion. Jak to wygląda, jeśli chodzi o wiek użytkowników? Pinterest cieszy się największą popularnością wśród osób w wieku od 15 do 44 lat. Jak widać, w tej grupie znajdują się osoby młode i aktywne zawodowo, czyli najbardziej pożądana grupa konsumentów.
Pinterest i sklep internetowy — dlaczego warto
Dlaczego Pinterest to idealny kanał społecznościowy dla e-commerce? Odpowiedź jest prosta — ponieważ jego siłą jest obraz. Użytkownicy tego portalu dodają do swojej tablicy zdjęcia, które w jakiś sposób ich dotyczą: fotografie miejsca, które chcą odwiedzić, potraw, których chcą spróbować i rzeczy, które planują kupić. Można powiedzieć, że Pinterest to swego rodzaju lista życzeń użytkowników. A jak wiadomo, produkty z takiej listy, często trafiają do koszyka. Co więcej, aż 93% aktywnych pinnerów przyznaje, że używa Pinteresta do planowania zakupów, a 87% stwierdziło, że kupiło coś ze względu na ten portal. Jak widać, Pinterest ma realny wpływ na decyzje zakupowe jego użytkowników.
Profil e-sklepu na Pintereście — poradnik
Pinterest, jak większość portali społecznościowych, oferuje konto firmowe. Pamiętaj jednak, aby nie traktować Pinteresta jak słupa ogłoszeniowego. Najpierw poznaj ten portal, zobacz, co publikują i jak działają na nim inni użytkownicy i marki. Bądź kreatywny. Przykładowo, jeśli masz sklep odzieżowy, zachęć użytkowników do stworzenia na swojej tablicy stylizacji z wybranych produktów. Pozwól, żeby odkryli Twój sklep internetowy. W opisie produktów i samego profilu umieść frazy kluczowe, charakterystyczne dla danej rzeczy i Twojej branży. Dodaj odnośnik do Pinteresta na stronie swojego sklepu. A nawet idź dalej i dodaj na karcie produktu ikonkę PinIt, dzięki której użytkownicy będą mogli”przypinać” produkty na swoich tablicy z poziomu karty produktu. To darmowa promocja, dzięki której dotrzesz do nowych osób. Stwórz tablicę grupową. Dzięki temu Twoi klienci staną się współtwórcami Twojej marki i jej najlepszymi ambasadorami. To tylko niektóre z wielu przykładów. Sprawdź, jakie jeszcze możliwości daje Ci Pinterest i wybierz najlepsze dla swojej branży.
Jak założyć konto firmowe na Pintereście?
Tak jak wspominaliśmy, na Pintereście można założyć zarówno konto firmowe, jak również indywidualne. Jak to zrobić? Kiedy wejdziesz na stronę portalu, zobaczysz pop-up z propozycją rejestracji. Wystarczy, że wybierzesz opcję: załóż konto firmowe. W kolejnych krokach należy wybrać język i kraj, a następnie dodać nazwę firmy. Pozostałe elementy, takie jak np. adres strony internetowej, możesz uzupełnić później. Uwaga! W przypadku dodania strony internetowej, będziesz musiał potwierdzić, że jesteś jej właścicielem.
Pinterest i PrestaShop — jaki moduł wybrać
Żeby klienci mogli udostępniać Twoje produkty na swoich tablicach i tworzyć z nich piny, potrzebny będzie odpowiedni moduł. My polecamy Socialsharing. Dzięki niemu na każdej stronie produktowej pojawi się odnośnik do Pinteresta, ale również do innych portali społecznościowych, takich jak Facebook czy Twitter (do wyboru).
Źródło statystyk:business.pinterest.com