Fanpage sklepu internetowego – 10 pomysłów na angażujące posty

Fanpage sklepu internetowego na Facebooku to nie tylko sposób na promocję marki, ale także jeden z kanałów sprzedaży. Publikowanie na Facebooku wyłącznie postów sprzedażowych to nie jest jednak najlepszy pomysł. W takim razie co publikować na fanpage'u sklepu internetowego? Oto 10 pomysłów, które zainspirują Cię do tworzenia ciekawych i angażujących postów.

fanpage sklepu internetowgo na Facebooku pomysły na posty

Oddaj fanpage w ręce fanów

Prowadzisz sklep odzieżowy? Poproś na fanpage’u o stworzenie stylizacji, dzięki ubraniom z Twojego sklepu. Możesz nawet zrobić to w formie konkursu (oczywiście zgodnie z prawem). Posty tego typu są szeroko komentowane i udostępniane. A co za tym idzie — coraz więcej osób dowiaduje się o istnieniu Twojego sklepu. Zakup produktu ułatwił życie klientowi, rozwiązał jego problem? Opowiedz o tym. Ludzie kochają historie, szczególnie te z dobrym zakończeniem.

Pokaż, jak pracujesz

Zaprezentuj swoją firmę od kuchni. Pokaż, jak pakujesz przesyłkę, za co są odpowiedzialni członkowie Twojego zespołu. To ociepla wizerunek, a Twój sklep przestaje być bezosobowy. Zyskuje “ludzką” twarz.

Bądź na bieżąco

Interesujący, zabawny komentarz do spraw, którymi żyje aktualnie cała Polska to tzw. real time marketing. W strategii tej liczy się nawiązanie do bieżącej sytuacji w kontekście własnej marki. Mistrzostwo, jeśli chodzi o ten rodzaj marketingu,  osiągnęła Ikea. Posty tej marki są masowo udostępniane, stają się viralami.

Zapytaj swoich fanów o opinię

W sklepie pojawiła się nowa kolekcja? Zapytaj, swoich fanów,  który kolor sukienki jest ładniejszy albo na jaką okazję założyliby taką kreację.  

Spraw, by Twoi odbiorcy poczuli się wyróżnieni

Przygotuj specjalną ofertę tylko dla osób, które polubiły Twój fanpage, np. rabat. Dobrym pomysłem jest również poinformowanie fanów o czymś jako pierwszych, np. o tym, że sklepie pojawił się nowy produkt. Co więcej — informację tę możesz połączyć. ze wspomnianym już rabatem.

Wykorzystaj kalendarz świąt nietypowych

Wszystkie sklepy przygotowują coś specjalnego na Black Friday, czy Boże Narodzenie. Wówczas trudno jest przebić się z komunikatem do potencjalnego klienta.  Co innego, jeśli skorzystasz z kalendarza świąt nietypowych. Przykładowo, jeśli prowadzisz sklep z ubraniami dla Pań Plus Size, możesz przygotować ofertę specjalną na Dzień Dużych Rozmiarów, który przypada 2 września. Zastanawiasz się, czym różni się real time marketing od nawiązania okolicznościowego? Real time marketing ma bardziej spontaniczny charakter, nigdy przecież nie wiadomo, co się wydarzy. W przypadku cyklicznych wydarzeń możesz zaplanować działania wcześniej.

Udostępniaj  materiały o charakterze poradnikowym

Jeśli prowadzisz blog sklepu internetowego, to masz gotowy materiał na post. Wystarczy, że opublikujesz artykuł na fanpage’u.  Równie dobrze sprawdzi się infografika, np. jak wiązać krawat, jak dobrać odpowiedni rozmiar. Dobrym pomysłem są również video-poradniki, które pokazują, jak działa produkt, który oferujesz.

    Zapisz się do naszej Poradni PrestaShop

    Co tydzień dawka solidnej wiedzy o marketingu, e-commerce i PrestaShop.

    Opowiedz, co u Ciebie nowego

    Być może Twój sklep otrzymał wyróżnienie w branży albo wyjątkowo pochlebną opinię od klienta, napisz o tym! Pokaż, że warto kupować właśnie u Ciebie. Eksperymentuj z formą. Nagraj video albo idż o krok dalej i udostępnij transmisję na żywo.

    Zobacz również:  Sklep na Facebooku – jak ma się do tego PrestaShop 

    Fanpage sklepu internetowego na Facebooku — grunt to systematyczność

    Pamiętaj, że prowadzenie fanpage’a to część strategii marketingowej. A to oznacza, że treści, którymi się na nim dzielisz, powinny być starannie przemyślane i zaplanowane. Jak to zrobić? Twórz posty z wyprzedzeniem, np. miesięcznym. Oczywiście możesz  później wprowadzać drobne zmiany. Chodzi tylko o to, abyś miał plan i nie zastanawiał się co by tu można dziś wrzucić na Facebooka. Określ przy tym cel każdego posta i to, jaką wartość daje odbiorcom. Stwórz swój własny kalendarz publikacji, dzięki temu będziesz systematyczny. To najlepsza droga do zbudowania zaangażowanej społeczności, która z czasem zmieni się w wiernych klientów.

    __________________

     Prowadzisz sklep na PrestaShop? Chcesz rozpocząć sprzedaż na Facebooku? Skontaktuj się z nami. 

     

    Poczytaj też