Zestawy produktowe w e-sklepie – jak je prezentować

Zwiększenie średniej wartości koszyka jest jednym z ważniejszych celów w e-commerce. Jednym ze sposobów, które mogą zachęcić do dalszych zakupów, są tzw. zestawy produktowe. Z dzisiejszego artykułu dowiesz się, co zrobić, aby sprzedawać i zarabiać więcej, dzięki pakietom produktów.

zstawy produktowe w sklepie internetowym PrestaShop

Zestawy produktowe – co to jest 

Pojęcie zestawów produktowych jest bezpośrednio związane z cross sellingiem. Ta strategia sprzedażowa polega na zaproponowaniu klientowi pakietu, dodatkowych produktów, które w jakiś sposób łączą się z tym, który użytkownik dodał już do koszyka. 

Jak łączyć produkty

To, jakie produkty zaprezentujesz klientowi, może zdecydować, czy zgodnie z sugestią, doda je do koszyka, czy nie.  Wyświetlanie produktów, które akurat są przecenione, nie zawsze jest dobrym pomysłem. W takim razie, jaka jest alternatywa?

Produkty “uzupełniające”

Ten sposób prezentowania dodatkowych produktów sprawdza się w wielu branżach. Przykładowo, zestawy produktowe w sklepie odzieżowym to może być kompletna stylizacja: spodnie, bluzka, płaszcz, apaszka). Jeśli sprzedajesz sprzęt elektroniczny, np. telefony komórkowe, zestaw produktów może zawierać etui, słuchawki oraz szkło hartowane (ochronne).

Społeczny dowód słuszności

“Klienci, którzy kupili ten produkt, kupili również”. Ten sposób polega na przekonaniu klienta, że osoby podobne do niego, takie, które mają zbliżone preferencje zakupowe, zainteresowali się również innym produktem. Co z tego wynika? Nasuwa się tylko jedna odpowiedź – Twojemu obecnemu klientowi produkty te mogą się przydać.

Trzy za dwa

Z kolei ta strategia stosowana jest często przez Empik. Klient dodaje do koszyka trzy produkty, a ten najtańszy otrzymuje za symboliczną kwotę, np. za złotówkę. Dzięki temu, istnieje duża szansa, że klient, który planował kupić tylko jedną rzecz, wyda więcej niż na początku planował.

Darmowa dostawa

„Dodaj do koszyka produkty za łączną kwotę 100 zł, a otrzymasz darmową dostawę Być może spodoba Ci się również.”. Jeśli ktoś zrobił w sklepie zakupy za 99 zł, na pewno doda jeszcze coś, aby skorzystać z darmowej dostawy. Jak wiadomo, produkt ten nie będzie kosztować złotówkę. W takiej sytuacji warto jednak zaprezentować produkty, które są tańsze od tego, który klient dodał do koszyka. Wówczas klient uzna, że zyskał, a nie stracił.

    Zapisz się do naszej Poradni PrestaShop

    Co tydzień dawka solidnej wiedzy o marketingu, e-commerce i PrestaShop.

    Zestawy produktowe w e-sklepie a strategia cenowa

    W przypadku pakietów  produktów można wyróżnić  kilka strategii cenowych. Pierwsza z nich mówi o tym, że  dodatkowy produkt powinien mieć podobny stosunek jakości do ceny, co produkt wybrany przez klienta. Inaczej oferowana rzecz może wydawać się bezwartościowa. A to oznacza, że  klient nie doda jej do koszyka. Przeciwne podejście nakazuje z kolei, prezentować produkty tańsze od głównego produktu. Taka strategia sprawdza się, jeśli produkt, faktycznie ma być drobnym dodatkiem, np. apaszka, kolczyki jako dopełnienie kreacji.  Ponadto, zestawy produktowe należy kompletować, biorąc pod uwagę marżę . Z założenia – marża całego zestawu ma być większa niż pojedynczego produktu. Częstym trikiem stosowanym przez sprzedawców, jest natomiast obniżenie ceny zestawu o marżę najtańszego produktu. Dzięki temu  zakup “w pakiecie” jest opłacalny dla klienta. Co przekłada się na zwiększenie konwersji.  

    Moduły do cross-sellingu i pakietów produktów dla PrestaShop

    PrestaShop oferuje wiele modułów do tworzenia pakietów produktów. Jednym z najlepszych jest moduł Advanced Pack 5 Choć nie należy należy do najtańszych (250 euro), zdecydowanie wart jest swojej ceny. Oferuje bowiem szereg przydatnych funkcji m.in.

    •  zakup zestawów produktowych jednym kliknięciem, 
    • możliwość przypisywania pakietów do kategori,
    • automatyczne tworzenie kart pakietów,
    • domyślne kombinacje dla każdego produktu w pakiecie,
    • możliwość tworzenia pakietów produktów ze zniżką, 
    • zarządzanie obniżką cen, 
    • zablokowanie możliwości zakupu produktu poza pakietem
    • asystent ułatwiający określenie ceny pakietu,
    • statystyki sprzedaży.

    Pakiety produktów w sklepie internetowym – podsumowanie

    Na pewno zastanawiasz się, który z wymienionych sposobów prezentacji pakietów jest najskuteczniejszy.  To zależy od Twojej grupy docelowej oraz od tego, jaki rodzaj produktów sprzedajesz w swoim sklepie internetowym. Jeśli chcesz poznać odpowiedź na pytanie, co działa najlepiej – mamy dla Ciebie jedna radę: testuj i sprawdzaj efekty.

    __________________

     Chcesz wprowadzić nowe funkcje w swoim sklepie na PrestaShop? Zauważyłeś, że w Twoim sklepie pojawiły się błędy? Skorzystaj z naszego wsparcia technicznego.

    Poczytaj też