Jak tworzyć skuteczne opisy produktów do sklepu internetowego – 5 praktycznych wskazówek
Bez względu na to, w jakiej branży działasz, opisy produktów to niezbędny element w Twoim sklepie internetowym. Jak tworzyć skuteczne opisy produktów pod kątem SEO i jednocześnie użyteczne oraz interesujące dla potencjalnych klientów.
Skuteczne opisy produktów w sklepie internetowym – jak je tworzyć
Jeśli chcesz tworzyć skuteczne opisy produktów do swojego sklepu internetowego, musisz pamiętać o kilku prostych zasadach:
Twórz unikalne opisy produktów
Nie wstawiaj opisów produktów od producenta. Google może to uznać za duplicate content, czyli powielanie treści. Jeśli roboty Google odnajdą identyczne teksty na co najmniej dwóch stronach, uznają, że treści te należą do witryny, która cieszy większym zaufaniem wyszukiwarki, tzn. jest starsza i ma ugruntowaną pozycję w wynikach wyszukiwania. Co stanie się ze stroną, którą Google uznana za winną duplikowania treści? Najprawdopodobniej jej pozycja spadnie. W skrajnych przypadkach Google może ukarać taką witrynę banem lub filtrem. Skutek? Spadek nawet o kilkadziesiąt pozycji, a nawet brak widoczności w wynikach wyszukiwania. Staraj się zatem, aby opisy producenta były tylko inspiracją. Co więcej – możesz pisać o tym samym, ale używaj innych sformułowań.
Zachowaj odpowiednią długość opisów
Optymalna długość opisu dla jednego produktu to minimum 800-1000zzs (znaków ze spacjami). Jeśli chodzi o opisy kategorii, lepsze będą nieco dłuższe teksty – od 25000zzs do 3000zzs. W przypadku kategorii, warto podzielić tekst na akapity. Każdy z nich powinien mieć odpowiedni tytuł. Odpowiedni, czyli zawierający frazę kluczową.
Używaj fraz kluczowych
Zarówno w opisach produktów, jak i kategorii używaj słów kluczowych, na które chcesz się pozycjonować. Takie słowo kluczowe powinno znaleźć się co najmniej raz w formie nieodmienionej (najlepiej w nagłówku opisu kategorii) oraz w formie odmienionej, w samej treści (2-3 razy). Zanim zaczniesz zrób listę takich fraz. Skąd możesz je wziąć? Przydadzą Ci się na pewno takie narzędzia, jak planer słów kluczowych od Google lub Answer The Public, która pokazuje wielowyrazowe frazy kluczowe, tzw. long tail. Tworząc opisy produktów używaj zarówno ogólnych fraz kluczowych, np. bielizna damska (w opisach kategorii), jak i fraz szczegółowych, np. różowy biustonosz push-up (w opisie produktu). Pamiętaj również o używaniu synonimów tychże fraz.
Stwórz przemyślane strukturę kategorii oraz linkowanie wewnętrzne
Ważną kwestią jest również przemyślany układ kategorii – od ogólnych, do szczegółowych. Dobrą praktyką jest również linkowanie wewnętrzne. Przykładowo, tworząc opis kategorii bluzki dziewczęce, warto podlinkować frazę dziewczęce spódniczki. Zarówno bluzki dziewczęce, jak i spódniczki dziewczęce mogą należeć do ogólnej kategorii odzież dziecięca.
Pisz o korzyściach produktów
Nie ograniczaj się wyłącznie do opisu produktów. Jeśli podajesz jakąś jego cechę, napisz, jaka korzyść wynika z niej dla potencjalnego klienta. Pamiętaj, że opisy produktów, powinny pełnić również funkcję perswazyjną. Pisz zatem, tak, aby pokazać, co zyska potencjalny klient, kiedy skorzysta z Twojej oferty.
__________________
Chcesz wprowadzić nowe funkcje w swoim sklepie na PrestaShop? Zauważyłeś, że w Twoim sklepie pojawiły się błędy? Skorzystaj z naszego wsparcia technicznego.