Jak sprawdzić pozycję e-sklepu w Google?

Bez względu na to, czy pozycjonowaniem Twojego sklepu zajmuje się agencja SEO, czy próbujesz robić to na własną rękę, na pewno interesuje Cię to, na jakiej pozycji w wynikach wyszukiwania znajduje się Twoja strona. W dzisiejszym artykule pokażemy Ci, jak sprawdzić, pozycję strony w Google

jak sprawdzić pozycję strony w Google darmowe narzędzia poradnik

 

 

Zanim sprawdzić pozycję strony w Google

Zanim sprawdzić, jak wysoko w wynikach wyszukiwania znajduje się strona Twojego e-sklepu, najpierw zweryfikuj, czy Google zindeksowało już Twoją witrynę. Dotyczy to szczególnie nowych stron www, ponieważ zanim roboty Google dodadzą Twoją stronę do indeksu, może minąć od kilku tygodni, do kilku miesięcy (w skrajnych przypadkach). Jak to sprawdzić? Wystarczy, że wpiszesz w okno przeglądarki site:adrestwojejwitryny, np. site:jash.pl. Jeśli strona została dodana do indeksu, w wynikach wyszukiwania pojawią się wszystkie strony zindeksowane przez roboty Google.

Wyniki wyszukiwania a lokalizacja

Zanim przejdziemy do tego, jak sprawdzić pozycję strony w Google, musisz wiedzieć, że na rezultat wyszukiwania wpływa kilka czynników. Mieszkaniec Warszawy, który wpisze dane zapytanie, zobaczy nieco inne wyniki niż ten, który mieszka w Krakowie. Dlaczego? Powód jest prosty — Google chce dostarczać swoim użytkownikiem jak najlepiej dopasowane wyniki. Właśnie dlatego kluczową rolę odgrywa tutaj lokalizacja, a także nasza historia wyszukiwań oraz pliki cookie.

Jak sprawdzić pozycję strony w Google

Pozycję swojego e-sklepu w Google możesz sprawdzić na kilka sposobów. Zarówno ręcznie, jak i przy pomocy specjalnych programów.

Pozycja strony w Google — jak sprawdzić ją ręcznie

Jeśli chcesz sprawdzić pozycję strony ręcznie, koniecznie wyloguj się ze swojego konta Google, a następnie otwórz nową kartę incognito. Następnie, zwiększ wyniki wyświetlane na stronie do 100. Wciśnij ctrl+f i wpisz nazwę strony. Jeśli znajduje się w pierwszej setce, na pewno na nią trafisz.

Darmowe programy do monitorowania pozycji strony w Google

Gspot

To darmowe, bardzo dokładne narzędzie, dzięki któremu sprawdzić pozycję swojego sklepu internetowego na 5 wybranych fraz.

cMonitor

Kiedyś program ten był darmowy. Obecnie w wersji demo wprowadzono dzienny limit fraz, na które można sprawdzać pozycję strony. Dobra wiadomość jest taka, że cMonitor można testować bezpłatnie przez 14 dni. Po tym okresie koszt to niecałe 50 zł miesięcznie.

Google Search Console

Dzięki Google Search Console sprawdzisz średnią pozycję swojego e-sklepu Google, a także dowiesz się, jakie zapytania generują największy ruch z wyszukiwarki Google (tzn. z organicznych wyników wyszukiwania).

Profesjonalne narzędzia do monitorowania pozycji strony w Google

Oto płatne, profesjonalne narzędzia, których używają specjaliści SEO do monitorowania pozycji strony w wynikach wyszukiwania. Być może znasz część z nich.

Ahrefs

To jedno z najpopularniejszych narzędzi używanych przez specjalistów SEO. Dzięki niemu sprawdzisz, na jakie frazy e-sklep jest widoczny w Google.

    Zapisz się do naszej Poradni PrestaShop

    Co tydzień dawka solidnej wiedzy o marketingu, e-commerce i PrestaShop.

    SeoStation

    Rozbudowane, ale bardzo intuicyjne narzędzie, dzięki któremu sprawdzisz nie tylko pozycję swojej strony, ale również otrzymasz raport na temat becklinków oraz źródłach ruchu w e-sklepie.

    ASPS

    Cena tego narzędzia zależy od liczby fraz, na które strona ma być monitorowana. Co więcej — możesz skorzystać z 3-miesięcznego okresu próbnego.

    __________________

    Prowadzisz  sklep internetowy na PrestaShop? Zauważyłeś, że konwersja  ostatnio spadła, a na stronie pojawiły się błędy? Skontaktuj się z nami. Pomożemy. 🙂

    Poczytaj też