tablet

Jak przyspieszyć sklep? Czy prędkość strony jest ważna?

Jednym z ważniejszych parametrów strony internetowej jest jej czas ładowania. Istotnie wpływa on na konwersję, o której już pisaliśmy, a więc na to, czy klient, wchodząc do sklepu, dokona w nim zakupu. Długo ładujące się karty produktu czy późno pojawiające się komunikaty zwrotne (np. o poprawnym dodaniu produktu do koszyka) mogą go szybko zniechęcić i skłonić do zakupów u konkurencji.

Ma to tym większe znaczenie w przypadku stron mobilnych. Badania pokazują, że aż 53% użytkowników opuszcza stronę, jeśli ta ładuje się powyżej 3 sekund.

Co ważne, szybkość ładowania sklepu może też wpływać na pozycję w wynikach wyszukiwania w Google. Okazuje się, że algorytmy Google biorą pod uwagę prędkość wczytywania strony jako czynnik zwiększający jej użyteczność.

A zatem jak przyspieszyć sklep? Przede wszystkim zacznij od diagnozy, a więc sprawdzenia, jak szybko strona ładuje się w tej chwili. Pomogą Ci w tym bezpłatne narzędzia, które dadzą ogólny pogląd na to, co ją spowalnia. Są wśród nich:

PageSpeed Insights: https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/

GTmetrix: https://gtmetrix.com/

Pingdom Website Speed Test: https://tools.pingdom.com/

Jeśli rezultaty, które otrzymasz w wyniku tych testów okażą się zbyt enigmatyczne albo całkowicie niezrozumiałe, zapraszamy do nas. Nie tylko pomożemy je wyjaśnić i zinterpretować, ale przyjrzymy się głębiej przyczynom niskiej prędkości sklepu.

Podczas analizy prędkości strony nasi programiści sprawdzają, jakie są przyczyny spowolnienia: czy i jaki mają na to wpływ hosting, wielkość zdjęć, serwery mediów itd. W efekcie powstaje raport, w którym nie tylko wypisujemy Wam te wszystkie elementy, ale także pokazujemy, jak istotne są one dla prędkości strony, a więc który czynnik wpływa na nią najbardziej, a który najmniej. Na tej podstawie wskazujemy czynniki, które trzeba poprawić oraz te, które warto poprawić, by zoptymalizować stronę.

W analizie jest zawsze wyceniona naprawa. A zatem przykładowo: załóżmy, że zarekomendujemy zmiany ustawień cache, wtedy od razu wskażemy, ile to zajmie, a więc z jakim kosztem się wiąże. Inne z kolei elementy – jak na przykład rozmiar obrazów – będziesz w stanie wykonać samodzielnie.

Zapraszamy do poprzez formularz zawarty na tej stronie lub telefon.