Ciekawe moduły do PrestaShop – cz. 1

W sklepie Addons PrestaShop można znaleźć prawie 3200 modułów! Które z nich wybrać? Jak wpłyną na wzrost sprzedaży? Czy nie wejdą konflikt z innymi modułami? Na te pytania postaramy się odpowiedzieć.

Strona PrestaShop addons

W samym sklepie Addons PrestaShop można znaleźć prawie 3200 modułów! Które z nich wybrać? Jak wpłyną na wzrost sprzedaży? Czy nie wejdą konflikt z innymi modułami? – to pytania, które często zadają sobie właściciele sklepów. Postanowiliśmy choć trochę ułatwić Wam to zadanie. W tej serii artykułów publikować będziemy informacje o wybranych modułach, kierując się głównie – ale nie tylko –następującymi kryteriami:

  • piszemy o tych, których naprawdę szukacie, ponieważ pytacie nas, czy moglibyśmy je dla Was wykonać – tym samym uznajemy je za potrzebne i pożądane
  • piszemy o tych, które są sprawdzone, a więc nie powinny generować błędów w sklepie
  • piszemy o tych, których instalacja może przełożyć się na wzrost sprzedaży

Na pierwszy plan wysuwa się… 3-krokowy tunel zakupowy – moduł przygotowany dla wersji 1.6 PrestaShop

Niewątpliwą zaletą tego modułu jest możliwość stałego podglądu podsumowania zamówienia. Oznacza to, że w każdym kroku tunelu zakupowego Wasz klient widzi, jaki produkt wybrał i w jakiej cenie (koszt jest aktualizowany w zależności od promocji, z jakich skorzystał klient sklepu i sposobu dostawy, który wybrał). Ta funkcja jest już standardem dla wersji 1.7 PrestaShop, ale dla poprzedniej nie była.

Moduł proponuje następujące etapy zamówienia:

  1. PODSUMOWANIE ZAMÓWIENIA – tutaj nic się nie zmienia w porównaniu ze standardowym 5-krokowym tunelem zakupowym dostępnym dla wersji 1.6.
  2. REJESTRACJA LUB LOGOWANIE – co istotne, adresy otwierają się w odrębnym formularzu, a więc de facto liczba kroków wzrasta.
  3. DOSTAWA I PŁATNOŚĆ – krok trzeci, ostatni, łączy na jednym widoku kroki, które dotychczas były rozdzielone, a więc wybór metody dostawy z metodą płatności.

W 2016 roku moduł ten zwyciężył w corocznym rankingu Awards PrestaShop w kategorii KONWERSJA.

Innym zwycięzcą – tym razem w kategorii ŚREDNIA WARTOŚĆ KOSZYKA – został moduł Free Delivery Manager, dostępny dla wersji 1.5 – 1.7 PrestaShop.

Moduł został zaprojektowany tak, by zachęcać użytkowników do większych zakupów, kusząc ich darmową dostawą. W podsumowaniu koszyka użytkownik zawsze widzi, jakie warunki – określone przez operatora sklepu – musi spełnić, by skorzystać z darmowej wysyłki. Należy do nich nie tylko zdefiniowana minimalna wartość zamówienia, ale również konkretne miejsce dostawy, waga zamawianych produktów, konkretny przewoźnik, na którego usługi nałożona jest promocja, jak i wiele innych.

Co ważne, moduł daje klientom sklepu pełen obraz kosztów dostawy: prezentuje wszystkich dostępnych przewoźników, koszt ich usług oraz warunki, które trzeba spełnić, by z skorzystać z promocji (dla każdego dostawcy mogą być inne).

Moduł pozwala również kontrolować skuteczność narzędzia, które oferuje: jego statystyki dają wgląd w to, ile zamówień objętych zostało darmową dostawą oraz z jakim kosztem wiązało się to dla właściciela sklepu.

Zachęcamy do zapoznania się z tymi modułami, zaś o kolejnych napiszemy w następnej części tej serii.

    Zapisz się do naszej Poradni PrestaShop

    Co tydzień dawka solidnej wiedzy o marketingu, e-commerce i PrestaShop.

    Poczytaj też