Sprawdzone metody zwiększania konwersji w sklepie internetowym

W poniższym artykule chcielibyśmy opisać jakimi metodami, zwiększyć sprzedaż w swoim sklepie internetowym, Zacznijmy od samej definicji konwersji, żebyśmy mogli następnie przejść do tego w jaki sposób ją zwiększyć.
Konwersja jest to w największym skrócie stosunek odwiedzin naszej strony do stosunku zrealizowanych zamówień. Dzięki konwersji jesteśmy w stanie mierzyć nasze działania nie tylko marketingowe i na ich podstawie mierzyć efektywność naszych działań, a także wybrać najbardziej skuteczną metodę. W tej definicji mieszczą się zarówno działania czysto marketingowe, które podejmujemy jak i dotyczące budowy naszego sklepu.

Jeśli chcesz się dowiedzieć więcej o tym jak unowocześnienie sklepu może zwiększyć sprzedaż,  zapytaj lub sprawdź więcej w artykule Jak unowocześnienie sklepu internetowego może zwiększyć sprzedaż?

Dlatego powinniśmy iść dwutorowo. Na bieżąco monitorować skuteczność działań zewnętrznych jak i wewnętrznych, które podejmujemy. Zanim zaczniemy prowadzić działania czysto marketingowe powinniśmy się skoncentrować na tym czy nasza strona pomaga zwiększyć sprzedaż. Innymi słowy możemy sporo wydać na reklamę i stracić klientów, jeśli nasza strona będzie nieodpowiednio zoptymalizowana. .
W niniejszym artykule chcielibyśmy skoncentrować się właśnie na metodach dotyczących strony naszego sklepu.
Jeśli mamy jasno określony cel konwersji, czyli nie chodzi nam o zwiększenie wejść na stronę, a zwiększenie sprzedaży. Większy współczynnik konwersji to mniejsze nakłady na reklamę. Możemy więc opisać metody które do tego prowadzą.
Pierwsza metoda:
Zwiększenie prostoty, intuicyjności, nawigacji jest kluczowe – Zarówno jeśli chodzi o wygląd samej strony (w kilka sekund klient decyduje o tym czy strona jest dla niego czytelna czy też nie?). Na to składają się odpowiedniej jakości zdjęcia, treści informacje przyciągające uwagę itd. Te elementy muszą być począwszy od strony głównej, a na samym procesie zakupowym kończąc.
Druga metoda:
Udoskonalenie komunikacji z klientem – Zarówno podczas zakupów jaki i podczas przeglądania twojej oferty klient musi mieć zapewnione poczucie bezpieczeństwa,
Zaoferuj duży wachlarz sposobów płatności, jasne informacje o kosztach dostawy, przejrzystą politykę zwrotów.
Trzecia metoda:
Śledzenie swojej konkurencji – Nie mamy na myśli prostej analizy, innych sklepów, ale bieżące reagowanie na to jakie promocje oferują, jakie mają ceny, koszty transportu, nowości i bardzo dużo innych czynników i zmiennych, które powinieneś obserwować.
Czwarta metoda:
Stosowanie kuponów, zniżek, darmowej dostawy, wyprzedaże.
Wszystkie te elementy, zachęcają odwiedzających do zrobienia zakupów. Jednocześnie sprawiają, że odwiedzający ma szansę przekształcić się w klienta.

Piąta metoda:
Używanie sposobów sprzedaży cross selingu, poprzez up- selling, aż na down- sellingu kończąc.
Pierwszy mówi o tzw. sprzedaży krzyżowej. Klient kupujący dany produkt jest jednocześnie informowany o innym produkcie, powiązanym, pokrewnym lub uzupełniającym. Up- selling, czyli proponowanie klientowi produktu ulepszonego lub jakieś lepszej wersji danego produktu. Down- selling, to z kolei proponowanie tańszej wersji danego produktu, klientowi który chce zrezygnować z zakupu, szczególnie jest to ważne w chwili kiedy mamy bardzo słabą sprzedaż, lub wiemy, że klienci rezygnują z powodu wysokich cen.

Podsumowując.
Zanim zaczniemy inwestować w narzędzia marketingowe, takie jak pozycjonowanie, czy sprzedaż na porównywarkach.powinniśmy się przyjrzeć jak funkcjonuje nasz sklep, i co może przeszkadzać klientom w dokonywaniu zakupu, lub jakie funkcjonalności, czy elementy sklepu mogą zwiększyć naszą konwersję.