Szybkie odpowiedzi na pytania o PrestaShop – Część 1: Proste tłumaczenia szablonu w PrestaShop 1.7

Jak w prosty sposób zmienić treści w Prestashop 1.7 za pomocą narzędzia Tłumaczenia.

Tematem tego odcinka Szybkich Odpowiedzi na Pytania o PrestaShop jest zmiana tłumaczeń w PrestaShop 1.7 za pomocą narzędzia Tłumaczenia. Inne metody zmiany treści znajdują się w pozostałych filmach serii, gdzie w maksymalnie skondensowany sposób prezentujemy sposoby zarządzania treścią w PrestaShop 1.7.

Tłumaczenia w PrestaShop

Zaczniemy od tych treści, które dają się zmienić lub usunąć w zakładce „Tłumaczenia” panelu administracyjnego. Do takich treści należy choćby napis „ZALOGUJ SIĘ”, który jest linkiem do strony logowania. Załóżmy, że chcemy, by ten napis brzmiał „LOGOWANIE”. By to zmienić, przechodzimy do panelu administracyjnego i z menu po lewej stronie wybieramy INTERNATIONAL, a następnie TŁUMACZENIA.

Na otwartej podstronie wybieramy rodzaj tłumaczenia. Do wyboru mamy:

  • Tłumaczenia panelu administracyjnego
  • Tłumaczenia szablonu
  • Tłumaczenia zainstalowanych modułów
  • Tłumaczenia e-maili
  • Inne tłumaczenia

Widać, że tłumaczenie słowa „ZALOGUJ SIĘ” nie będzie tłumaczeniem panelu administracyjnego, ponieważ znajduje się na froncie sklepu. Nie będzie to również tłumaczenie maili. Pozostają więc do wyboru 3 opcje. Ponieważ może nie być wiadomo, która z nich jest prawidłowa, próbujemy po kolei. Zaczynamy od „Tłumaczeń szablonów”, następnie wybieramy szablon CLASSIC (chyba że Wasz szablon nosi inną nazwę) i język polski, którego dotyczy tłumaczenie, a następnie klikamy MODYFIKUJ.

W polu wyszukiwania, które pojawia się na kolejnej podstronie, wpisujemy szukane hasło: „ZALOGUJ SIĘ” i przycisk SZUKAJ. W wynikach wyszukiwania widać, że fraza ta występuje przynajmniej w dwóch polach. Metodą prób i błędów musimy zobaczyć, które tłumaczenie pojawi się na froncie sklepu w miejscu, w którym chcemy, by się pojawiło. Zmieniamy widoczny zwrot w pierwszym polu, klikamy ZAPISZ i przechodzimy do frontu sklepu, odświeżając go klawiszem F5. Jeśli po przeładowaniu strony stara fraza nie została zastąpiona nową (którą wpisaliśmy w tłumaczeniu), wówczas wracamy do panelu, kasujemy naszą zmianę i próbujemy wpisać zwrot „LOGOWANIE” w kolejnych miejscach. Próbujemy do skutku, a więc do momentu, gdy pojawi się w oczekiwanym przez nas miejscu. Te same frazy pojawiają się w sklepie wielokrotnie i w licznych miejscach – każde takie miejsce ma swoje tłumaczenie w panelu administracyjnym.

W tym aspekcie doradzamy, byście testowali i próbowali. To pozwoli szybko nauczyć się, jak są zorganizowane tłumaczenia w PrestaShop.

Kolejny odcinek serii SzOPS dotyczącej PrestaShop 1.7 znajdziecie pod tym linkiem.

    Zapisz się do naszej Poradni PrestaShop

    Co tydzień dawka solidnej wiedzy o marketingu, e-commerce i PrestaShop.

    Poczytaj też